Een nieuw jaar, een nieuwe uitdaging! Aldi begint 2025 met een sterke boodschap die wordt uitgedragen door een creatieve campagne van Serviceplan. Met een prijsdaling op meer dan 100 huismerkproducten wil de discounter bewijzen dat hij de slimme bondgenoot van de Belgen blijft.
In januari worden we allemaal geconfronteerd met prijsstijgingen, rekeningen en inflatie. Op een moment dat, volgens een enquête die iVOX voor Aldi heeft uitgevoerd, 75% van de Belgen zich zorgen maakt over hun koopkracht, geeft de discounter een concreet antwoord: door de prijzen van essentiële producten te verlagen, laat hij zien dat het zijn missie is om het leven betaalbaarder te maken.
“We verlagen de prijzen van meer dan 100 producten", legt Natalie Duthoy, managing director procurement bij ALDI België, uit. "Het gaat om een breed scala aan kwaliteitsproducten die onze klanten dagelijks gebruiken, zoals zuivelproducten, kaas, water, pasta, verzorgingsproducten en meer. We weten dat consumenten op zoek zijn naar lagere prijzen, vooral in deze categorieën.”
Sterker nog. De discounter schakelt ook een versnelling hoger op het vlak van promoties: “Promoties zijn duidelijk erg belangrijk voor Belgische consumenten. Dat blijkt ook uit het onderzoek. Bij ALDI luisteren we naar de klant en zullen we meer volume-acties aanbieden, zoals 1+1 gratis”, vervolgt Natalie Duthoy. “Gecombineerd met onze voordelige huismerken, zorgen we ervoor dat het winkelkarretje van de Belgen in 2025 betaalbaar blijft.”
Dit goede nieuws voor de portemonnee van de Belgen wordt aangekondigd in een nieuwe campagne van Serviceplan, die zowel realistisch als luchtig is, en zich slim richt tot consumenten op belangrijke momenten waarop budgetzorgen op de voorgrond staan: bij het benzinestation, bij het openen van de rekeningen, in cafés en restaurants, of in de supermarkt...
“Met ‘Het leven wordt goedkoper’ maakt Aldi een echt statement dat de kracht van de discounter samenvat”, aldus Philippe Fass, ECD van Serviceplan. “De kracht van de campagne ligt in het feit dat we communiceren via een brede waaier van touchpoints, zoals benzinestations, waar Aldi trots aankondigt dat het de prijs van energie verlaagt, en meer specifiek die van zijn energiedrank Golden Power.
Om de impact te maximaliseren wordt de campagne, in samenwerking met Wavemaker en BOA, uitgerold via verschillende media om de juiste doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap te bereiken: DOOH en OOH in tankstations en openbare gelegenheden, sociale netwerken, printadvertenties, POS, TV, radio en digitaal.
Assets :
Credits :
Agency: Serviceplan
Brand: ALDI
Client: ALDI (Marcom team)
Concept Providers: Bruno Hansen, Tom De Vliegher, Kato Deca, Sander Van Den Broecke
Copywriting FR: Manuel Sarraf
Creative Director: Philippe Fass
Designer & DTP: Denis Roumegoux
Motion designer: Bert Landeloos
Account team: Marieken Maes, Alice Simon
SoMe team: Louisa-Marie Van den Heede, Ellen Potoms
Strategy: Steffen Vander Mynsbrugge, Amber Pelegrin
Digital project manager: Loïc Maritte, Silke Craenen
HTML Developer: Philippe Herman
Homepage & Landingpage developer: Bilal Bounour, Sami El Nakadi
RTV Producer: Annemie Decorte
Production house: Wenneker.be
Executive producer: Ben Wevers
Producer: Roxanne Wylleman
Director: Louis Vielle
DoP: Charlie Severe
Gaffer: Wim Temmerman
Grip: Benjamin Speyer
Art Department: Ellen Brock
MUA: Mathilde Van Hoof
Styling: Fiona Rombaut
Casting Director: The Profiles
Post Producer: Mirjam De Vreese
Editor: Liesbeth Van Sele
Online Editor: Lara Langernaedt
Animation: Volstok
Grading: François Dubois
Sound Production Company: Sonhouse
Media Agency: Wavemaker