Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Helan steunt op FamousGrey

Zondag 16 Juni 2024

Helan steunt op FamousGrey

De nieuwe imagocampagne van FamousGrey voor ziekenkas Helan verkent een essentieel thema: we zorgen allemaal wel voor iemand, maar wie zorgt er voor ons? Het antwoord in een spot die zowel poëtisch als licht surrealistisch is.


“In onze steeds drukker wordende maatschappij durven we onszelf vaak voorbij te lopen”, aldus Helan. “Inzichten wijzen erop dat we ons welzijn vaak niet als prioriteit behandelen. We blijven in situaties waarmee we niet helemaal tevreden zijn, werken door als we ziek zijn (70% gaat al eens werken ondanks ziekte), stellen consultaties uit (1 op 5 gaat niet jaarlijks naar de tandarts), en doen te weinig preventieve gezondheid-checks (1 op 7 doet nooit een bloedtest). Op die momenten is Helan er met een uitgebreid aanbod aan ondersteunende diensten zoals kraamzorg, kinderopvang, thuiszorg, vakantiekampen en zelfs terugbetaalde saunabezoeken. Alles om jouw leven wat lichter te maken.”
 
Om dat duidelijk te maken creëerde FamousGrey een visueel pakkende campagne, gebaseerd op een imagospot die gebaseerd is op een licht absurde, maar efficiënte metafoor. Om de (mooie) verrassing niet te verknallen, raden we je gewoon aan om op onderstaande link te klikken. Goed gezien, toch? Of hoe je op magistrale wijze kunt illustreren dat we dankzij Helan allemaal een stevig stel schouders hebben waarop we kunnen steunen.
 
De productie werd toevertrouwd aan Czar, de regie aan Joe Vanhoutteghem die kon rekenen op de steun van de DOP Menno Mans. De spot is te zien op tv in 30’’-versie en in de bioscoop in 60’’. Ook op het programma: OLV en print.
Assets :
Credits :
Client: Helan Onafhankelijk ziekenfonds
​Client contact: Ariane Collard, Sarah Masschelein, Julie Van Pee
Creative Agency: FamousGrey
​Chief Creative Officer: Peter Ampe
​Creation: John Benois & Kenn Van Lijsebeth
Account Director: Olivia Naudts
​Account Manager: Maxine Heylands
​Strategic planner: Aze Van Coillie
​Performance Marketing: Dieter Michielsen
​Social media manager: Julie Zegers
​Brand designer: Elsa Gervais
​DTP: Franco Scaramuzza
​PR manager: Astrid Jacobs
Agency producers: Bram Busschots, Marie Libouton
​Production: Czar.be
​Director: Joe Vanhoutteghem
​Executive Producer: Eurydice Gysel
​Producer: Lander Engels
​DOP: Menno Mans
​Art Direction: Tanker
​Editor: Manu Van Hove
​Grading: Laurens Orij
​Post Producer: Bieke De Keersmaecker
​Post production: Gilles Desplanque
​Sound: Mathieu Savenay
​Photographer: Louis Vielle