Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Happiness blijft hameren voor OVK

Zondag 11 September 2022

Happiness blijft hameren voor OVK

Ter gelegenheid van het nieuwe schooljaar lanceren Ouders van Verongelukte Kinderen en Happiness ‘VeiligOver’, een nieuwe sensibiliseringscampagne die voetgangers beter moet beschermen op oversteekplaatsen.

Volgens een onderzoek van de Vlaamse regering van vorig jaar is bij 14% van de dodelijke verkeersongevallen een voetganger betrokken. Meestal is dat bij het oversteken van de weg. “Veilig oversteken kan moeilijk zijn en heeft te maken met veel aspecten die verder gaan dan de oversteekplaatsen”, aldus OVK. “Toch begint veilig oversteken met een veilige oversteekplaats voor voetgangers.”

Dit is het uitgangspunt van de ‘VeiligOver’ campagne: op de gelijknamige website nodigt de vereniging iedereen uit om via de Street View-applicatie aan te geven waar een voetgangersoversteekplaats moet worden aangelegd of beveiligd.

“Om de campagne van start te laten gaan, hebben we een voetgangersoversteekplaats aangelegd, met de namen van kinderen die in het verkeer omkwamen, door een auto aangereden werden op een gevaarlijke of genegeerde oversteekplaats. De komende weken worden andere symbolische acties volgen in straten waar kinderen het slachtoffer werden van dergelijke ongevallen.”

Naast een making-of-video van de actie en een DM-luik naar meer dan 3 000 organisaties ter bescherming van de zwakke weggebruikers, wordt traffic naar de site gegenereerd via een spot die onder andere te zien is in de bioscopen.
Assets :
Credits :
  • Client : PEVR - OVK
  • Contacts : Koen van Wonterghem, Ellen Ruys, Sara Sweeck
  • Agency : Happiness Brussels
  • Executive Creative Management : Karen Corrigan
  • CD : Geoffrey Hantson
  • CD : Katrien Bottez
  • CD : Lode Vochten
  • Creation : Sara Bergers
  • Creation : Florian Decoster
  • Managing Director : Hans Smets
  • Account Executive : Zeno Stevens
  • Strategic Director : Frans Cuypers
  • Copy Fr : Stéphane Opdenbosch
  • Copy Nl : Dee Verwaetermeulen
  • Creative Content Director : Jil Dockx
  • Connectivity Planner : Marine Vandenplas, Elise Van Craen
  • Jr. Connectivity Planner : Morgane Bastogne
  • Head of Production : Bart Vande Maele
  • Head of Design : Dries Lauwers
  • Graphic Designer : Karel Chanterie
  • Head of Motion : Remke Faber
  • Grading : Simon Schuurman
  • Head of Digital : Joni Allaert
  • Head of Technology : Thomas Colliers
  • Film Production Company : Fledge
  • Managing Partner / Executive Producer : Roeland Jeangout
  • Creative Partner : Diederik Jeangout
  • Director : Maria Leon
  • Line Producer : Francis Bosschem
  • DOP : Ivo Nelis
  • 1st AC Focus Puller : Steve François
  • Gripper : Benjamin Speyer
  • Soundengineer : Mathias Vangasse
  • Drone operator : Seppe Koop
  • Audio mix : Sonhouse
  • Music Composer : Jaan Hantson
  • Cinema : BrightFish