Vorig jaar lanceerden we samen met MMD een reeks artikels omtrent retail media. Of het nu gaat om merken te ondersteunen bij het inspireren van nieuwe klanten of het behouden van bestaande klanten, MMD biedt een uitgebreid aanbod aan mediakanalen die naadloos inspelen op de uiteenlopende doelstellingen van het merk. In de retail omgeving, waar de laatste meter of klik voor aankoop steeds een cruciaal gegeven blijft, is het uiteraard essentieel om slimme acties in te zetten.
In deze 4 artikels verdiepen we ons samen met MMD in de verschillende facetten van retail media. We verkennen de kracht van omnichannel awareness-campagnes, bespreken strategieën om merken te ondersteunen bij het behoud van bestaande klanten en het terugwinnen van verloren klanten, kijken naar de impact van instore schermcommunicatie en belichten het succes van digitale campagnes via Delhaize’s e-commerce platforms.
Hoe Galler smelt voor MMD

In augustus 2023 liet Galler van zich horen met de lancering van een gamma gevulde chocolade voor een meer familiaal publiek dan de traditionele repen. Een belangrijk moment voor het merk, want het was de eerste innovatie sinds de vreselijke overstromingen van 2021 die het atelier in Vaux-sous-Chèvremont waar de chocolade bereid wordt volledig verwoestten.
Voor deze eerste fase die vooral naambekendheid moest creëren en ter aanvulling van zijn ATL-campagne deed Galler een beroep op de expertise en het retail media-aanbod van MMD, het media-adviesbureau en de mediaregie van Delhaize. Zoals vaak het geval is, werd MMD al in een prille fase van de campagne bij het project betrokken.
Julie Pahaut, Communication & Trade Markethic Coordinator bij Galler, en Julie Parisel, Account Manager bij MMD, geven tekst en uitleg. Lees
hier.
Vandemoortele neemt MMD onder de arm voor CRM-activatie
.jpg)
Hoewel de weergoden maar niet meewillen, is op de kalender het slaatjesseizoen al een tijdje begonnen. Reden genoeg voor sauzen- en vinaigrettefabrikant Vandemoortele om een CRM-actie in drie tijden uit te werken met MMD. Bedoeling: voormalige en bestaande klanten inspireren door eraan te herinneren dat verandering van saus doet eten.
Tekst en uitleg door Vanessa De Pester (sales account & operation support manager bij MMD) en Sophie Philips (key accountmanager bij Vandemoortele).
Barilla kiest voor DOOH bij MMD
.jpg)
Dat retail media en DOOH in de lift zitten, hoeven we je als doorgewinterde mediaprofessional niet te vertellen. Hoe impactvol dit kan zijn, blijkt uit de Barilla Blue Box-campagne opgezet door OMD, MMD en Barilla.
Gert Heyligen (media accountmanager bij OMD) en Willem Winnock (account manager bij MMD) leggen het
hier allemaal uit.
Hoe merken kunnen groeien dankzij digitale onsite tools en e-commerce in retail
.jpg)
De tijd dat je één keer per week naar de supermarkt trok met je lijstje om je boodschappen te doen, ligt al enkele jaren achter ons. Vandaag shoppen consumenten ATAWAD. Dat heeft alles te maken met het succes van e-commerce die almaar beter weet in te spelen op de noden van de shoppers, een evolutie waar ook merken beter van kunnen worden.
Anja Desmedt (Development & Operations Manager MMD) en Florence Caporali (Commercial Director E-Commerce Delhaize) leggen uit hoe dat kan. Lees
hier meer.