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Dimanche 7 Juillet 2024
Seen from Space: le paiement des contenus digitaux progresse, mais pas tous
Vendredi 5 Juillet 2024
Seen from Space - L'attention à la publicité: nouvelles confirmations en France
Dimanche 30 Juin 2024
Meaningful Brands' Serie, vol. 4: focus sur le secteur des non-food retailers
Vendredi 28 Juin 2024
Les quatre principaux éditeurs du pays quittent We Media
Jeudi 4 Juillet 2024
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Jeudi 27 Juin 2024
Bart Demeulenaere à la présidence de VIA
Lundi 17 Juin 2024
Comment passer des "Conflicting Accounts" aux "Confidential Accounts": les recettes de l'ACC
Jeudi 13 Juin 2024
Valérie Morfitis (Unilever): "Une stratégie claire et constante est essentielle pour canaliser la créativité dans la bonne direction"
Jeudi 25 Juillet 2024
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Jeudi 25 Juillet 2024
Best of Cannes 2024, Vol 2
Jeudi 25 Juillet 2024
Back from Cannes : Pieter Claeys et Roxane Schneider affolent les compteurs
Jeudi 18 Juillet 2024
MM Padel Trophy: podium pour Backstage/Fund for Good, Vistar Media et RMB
Dimanche 16 Juin 2024
Comment les newsbrands entrent en contact avec les jeunes adultes
Vendredi 14 Juin 2024
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Lundi 10 Juin 2024
Ulbe Jelluma au barbecue NP pour ensoleiller la presse
Vendredi 7 Juin 2024
La Belgique monte dans le hub européen d'Ad Net Zero
Lundi 8 Juillet 2024
Mise sur orbite des premiers Belgium Impact Startup Awards
Mardi 2 Juillet 2024
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Lundi 1 Juillet 2024
Le secteur des arts internalise l'activisme climatique, par Bart Cattaert (MM)
Vendredi 28 Juin 2024
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Mardi 23 Juillet 2024
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Jeudi 11 Juillet 2024
Threads souffle sa première bougie
Jeudi 11 Juillet 2024
Que recouvre le programme Seeds and Growth for Media 2024/2025 ?
Jeudi 11 Juillet 2024
WE BELIEVE THAT HOW BRANDS ACT IS AS IMPORTANT AS WHAT THEY SAY. RATHER THAN ONLY BEING EXPOSED TO YOUR CAMPAIGNS, PEOPLE WANT TO INTERACT WITH YOUR BRAND. THAT’S WHY WE BELIEVE IN THE EFFICIENCY OF BRAND EXPERIENCE. AND THAT’S WHAT WE DO BEST AT SECONDFLOOR : CREATING "OFF AND AND ONLINE BRAND EXPERIENCES" FOR CLIENTS SUCH AS NESTLE, IKEA OR DELHAIZE. OUR STRATEGIC AND CREATIVE SKILLS PRODUCE INTEGRATED BRAND EXPERIENCES ACROSS THE INCREASING NUMBER OF TOUCH POINTS. ALL THIS WHILE STAYING PERFECTLY IN LINE WITH YOUR BRAND STRATEGY AND BUILDING YOUR BRAND STORYTELLING ON A DAY TO DAY BASIS.
CONVICTIONS ELEVATE BRANDS.
Specialization | Advertising Brand Activation & Promotion Digital & Social Media |
Year of creation | 2007 |
Advertiser | Brand | Activity |
AS WATSON | ICI PARIS XL | Brand Activation & Promotion |
BEPS International School | Advertising 2018 |
|
DOMITYS | Advertising 2018 |
|
Durobor | Corporate & Institutional Communication |
|
Ikea Belgium | IKEA | Brand Activation & Promotion |
IPM | Advertising |
|
JCDECAUX | VILLO ! | Advertising 2018 |
KIA BELGIUM | KIA | Advertising |
LIGUE BRAILLE - BRAILLELIGA | Advertising |
|
Nestle | PURE LIFE | Advertising |
Nestle | DOLCE GUSTO | Brand Activation & Promotion |
NESTLE PURINA PETCARE | FELIX PETFOODS | Brand Activation & Promotion 2018 |
NESTLE WATERS BENELUX | PERRIER | Advertising |
TROC.com | ||
UNILEVER BELGIUM FOODS & HPC | BECEL | Advertising |
General Manager
Director
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Ligue Braille - Brailleliga
IKEA
Mercredi 6 Décembre 2023
Mardi 16 Janvier 2024
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Jeudi 7 Février 2019
Mercredi 16 Janvier 2019
Mercredi 9 Janvier 2019
TéléSAT
Ligue Braille - Brailleliga
IKEA
DESCRIPTION
How to communicate the IKEA food offer in an innovative way, different from the stores and the catalog?
DÉFIS
The challenge was to show-case the food offer ‘all under one roof’: storing, cooking&preparing, serving&eating. The brief insisted on creating visibility for IKEA in a different way and making the brand IKEA a more desirable brand by engaging non-customers emotionally.
SOLUTIONS
Gäst: a global and aspirational IKEA food universe.
Gäst is an apartment furnished and decorated with IKEA products only. A trendy venue where 16 selected guests were invited with their friends to experience a unique and authentic moments around food and… having fun!
For the first time consumers were able to actively and freely live a IKEA universe.
The event was communicated through social media and PR campaign with no obvious brand presence.
IMPACT
The results were overall beyond all expectations.
The free off and online print coverage was huge including the major Belgian lifestyle magazines and newspaper (Knack, Le Vif Week-end, Victoire, Feeling Wonen, lesoir.be, hln.be, standaard.be). 112 articles were published.
The Net net value is estimated at 114.735 € (print + online + instagram + twitter) with a total reach of 37.318.017.
The social media played a major role creating additional earned media: the teasing video generated 750.000 views, 3.000 likes and 150 comments and GÄST was mentioned more then 5.800 times on Facebook and on Instagram.
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Journalist
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