Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

mortierbrigade en Vluchtelingenwerk hebben geschenkidee voor vaderdag

Zondag 9 Juni 2024

mortierbrigade en Vluchtelingenwerk hebben geschenkidee voor vaderdag

Zondag is het stemdag voor de Belgen en ook vaderdag. Daaro besloten mortierbrigade en Vluchtelingenwerk om van de gelegenheid gebruik te maken om de 25% besluitloze kiezers een handje te helpen.

In een ontroerende video (spoiler alert!) richt een 12-jarig kind dat met zijn familie zijn land ontvluchtte zich tot de camera met een eenvoudige maar krachtige boodschap. Hij legt uit dat hij zijn vader voor Vaderdag een cadeau wil geven. Iets dat de man echt gelukkig zou maken: met name het feit dat hij en zijn familie in België zouden kunnen blijven en dezelfde rechten hebben als iedereen.
 
Helaas kan hij dit geschenk niet alleen geven. Hij heeft de hulp van iedereen nodig om dit voor elkaar te krijgen. De video eindigt met een sterke boodschap die de kiezers oproept om de jongen te helpen zijn vader een geschenk te geven, net als aan alle vaders in deze situatie. En om dus niet voor een partij te kiezen die hem geen toekomst biedt.
 
De video roept kiezers op om na te denken over de gevolgen van hun stem, niet alleen voor henzelf, maar voor hele gezinnen op zoek naar een betere toekomst in België.
 
Vluchtelingenwerk Vlaanderen roept alle media en burgers op om de video breed te delen om zo de 25% onbesliste kiezers te bereiken. Het doel is om het collectieve bewustzijn te verhogen en een stem voor een menselijker en inclusiever beleid te promoten.
 
Tine Claus, woordvoerder van Vluchtelingenwerk Vlaanderen: “We willen mensen eraan herinneren dat achter elke stem mensenlevens, hoop en dromen schuilgaan. Deze Vaderdag vragen we iedereen om na te denken over het kostbaarste geschenk dat we kunnen geven: een hoopvolle en waardige toekomst voor iedereen."
Assets :
Credits :
Client: Vluchtelingenwerk Vlaanderen
Client contacts: Tine Claus, Manu Van Roosbroeck, Alix Bolsens, Dimitri Vandezande...
Agency: mortierbrigade
Partner & CEO: Jens Mortier
Partner & Executive Creative Director: Joost Berends
Partner & Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Frederic Zouag, Nicolas Gaspart
Client Services Director: Catherine Hamers
Production Director: Charlotte Coddens
Account Director: Anneleen Vande Voorde
Social Lead: Lisa Smets
Cross Media Designer/DTP: Vito Latorrata
Soundstudio: Raygun
Production Company: Czar
Creative Director: Lieven Van Baelen
Executive Producer: Eurydice Gysel
Producer: Maarten De Sutter
DOP: Lieven Van Baelen
Sound: Rinus Dewilde
Focus Puller: Ruben Appeltans
Edit, grading & online: Dries Derycke