Fr

BLUE

RMB publiceert eerste impactrapport

Donderdag 22 Februari 2024

RMB publiceert eerste impactrapport

In navolging van NGroup publiceert RMB nu zijn impactrapport voor 2023, in lijn met zijn engagement en strategie voor duurzame ontwikkeling zoals die geformuleerd werden bij de rebranding van 2022.
 
Onder het motto ‘Niet meer maar betere reclame’, zoals Valérie Janssens die verantwoordelijk is voor deze kwesties, het verwoordde. Met “de ambitie om de markt samen te brengen, de nationale spelers te versterken en het doorgeefluik te zijn tussen alle elementen die kunnen bijdragen aan een betere wereld”, aldus de Media Data & Tech Director van RMB nog.
 
Het streven van RMB naar duurzaamheid als centrale pijler van zijn strategie kwam het hele jaar door tot uiting in een aantal acties en initiatieven, zowel intern via een ‘Sustainability Hub’ om het bewustzijn van duurzaamheid bij de teams te vergroten en specifieke oplossingen voor te stellen, partnerschappen, waaronder de deelname aan de CommToZero-coalitie en The Shift, de steun aan het Neo&Nea-project, trainingen zoals Blue Pitch Day en La Fresque de la Publicité, en zelfs speciale commerciële producten zoals Blue Screen met RTBF, Blue Upstarter met Upcut en het slow-vertisingformaat met Komio.
 
Een ander voorbeeld is de samenwerking van RMB met Balnz, een ludieke app die jongeren aanmoedigt om hun schermtijd op mobiele telefoons te verminderen.
 
De regie publiceerde onlangs ook, net als haar collega’s van Var in Vlaanderen, de resultaten van een onderzoek dat samen met Bubka werd uitgevoerd naar de geloofwaardigheid van zogenaamde duurzame radiocampagnes bij Franstalige consumenten.
 
Meer info hier.
 

Archief / BLUE