Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Joe Public parodieert voor Patch My PC

Zondag 29 Oktober 2023

Joe Public parodieert voor Patch My PC

Het Amerikaanse bedrijf Patch My PC, dat gespecialiseerd is in de automatische update van meer dan 1000 apps, positioneert zich als een toonaangevende IT-partner en biedt de ideale software om de IT van elk bedrijf efficiënter te maken. Aldus de boodschap van de nieuwe campagne ontwikkeld door Joe Public.

‘Keep IT Real’ is in de eerste plaats gericht op IT-professionals van wie vaak onmogelijke dingen worden gevraagd, omdat we maar al te vaak geen raad weten met een discipline waarvan we geen jota begrijpen.
 
Op basis van dit idee bedacht het creatieve team van Joe Public een reeks video's die op meesterlijke wijze een populair Hollywoodiaans filmgenre pardiëren: dat van de rampenfilm. Je weet wel, die prenten met hun hoogst onwaarschijnlijke wendingen (nou ja, tot voor kort dan toch) die de planeet elke keer weer redden van een onafwendbaar apocalyptisch einde...
 
“De merkcampagne is gebaseerd op vijf zeer korte actiefilms, in de vorm van een eindgeneriek”, aldus Pieter Staes, CD van Joe Public. “Elke film is opgenomen in een Amerikaans militair controlecentrum, waar een dreigende wereldwijde catastrofe wordt gedetecteerd en waar alle ogen onmiddellijk gericht zijn op het traditionele 'computergenie' van dienst om het probleem snel en vooral als bij toverslag op te lossen. Alleen heeft in dit geval de realiteit de fictie ingehaald: onze geek kan helemaal niet toveren, want zonder de juiste tools - zoals Patch My PC – zal de wereld vergaan.”
 
AKA De Mensen en Jasper Declercq stonden in voor de onberispelijke productie en regie die de onvermijdelijke clichés van het genre de revue laten passeren.
 
‘Keep IT Real’ loopt vanaf november via preroll video's in de VS en Europa, specifiek gericht op IT-professionals en bedrijfsleiders.
Assets :
Credits :
  • Client : Patch My PC
  • Contacts : Maarten Follaets, Justin Chalfant, Marie Chalfant, Cory Mathis, Anastaciia Kuz, Natalie Diller, Caitlan Nguyen
  • Agency : Joe Public Belgium
  • Creation : Manuel Ostyn
  • Creation : Pieter Staes
  • Strategy : Mélanie Dalla-Riva
  • Film Production Company : AKA De Mensen
  • Director : Jasper Declercq
  • Producer : Eline Rousseau