Fr

PEOPLE

Alex Thoré wordt nieuwe CEO van Var

Dinsdag 24 Oktober 2023

Alex Thoré wordt nieuwe CEO van Var

Reclameregie Var verwelkomt Alex Thoré als nieuwe CEO. Hij volgt aldus Saskia Schatteman op die eerder dit jaar haar vertrek aankondigde. “Thoré brengt grote ervaring in merken bouwen en in advertising bij aan de slagkracht van Var en zal de samenwerking tussen Var en VRT mee versterken”, aldus de aankondiging.  

"Ik wil met de hele ploeg Var verder uitbouwen als de VRTrouwde merkenbouwer. We gaan resoluut werken op een omnichannel manier, met klantgerichte oplossingen. Met ‘ploeg’ bedoel ik zowel Var als VRT, in samenwerking met onze digitale video partnerregie Ads & Data", aldus Alex Thoré. “Ik ga voor een open en transparante samenwerking binnen Var en met de partners van Var. Ik wil naast het aligneren en uitwerken van de visie, connecteren en luisteren naar onze mediapartners, merkenpartners en mandaatgevers. Het is vanzelfsprekend dat ik goede resultaten wil verzekeren. Met de kwaliteitsvolle merken van VRT, Vlaanderen Eén en We Are One.World moet dat zeker lukken."

“Var en VRT bevinden zich in volle ontwikkeling, waarbij we de uitdagingen op het gebied van digitalisering, het ecosysteem en de verwachtingen van de mediaprofessionals aangaan. Met Alex aan boord hebben we een sterk en gedreven iemand die, met een focus op samenwerking, creativiteit en ondernemerschap, vastbesloten is hierop mee een antwoord te bieden”, aldus Lieven Vermaele, directeur partnerships & operations bij de VRT.

Alex Thoré zal ten volle zijn schouders zetten onder zijn nieuwe functie begin 2024, na een overgangsperiode voor zijn huidige activiteiten. "Ik wil er eerst voor zorgen dat de fakkel goed wordt doorgegeven voor mijn medewerkers en klanten, in een goede verstandhouding en samenwerking met de andere bureaus binnen het onafhankelijke netwerk waartoe Magis en Buda behoren. En natuurlijk zal ik mijn aandelen overlaten, om alle belangenconflicten te vermijden", legt hij ons uit.

Ter herinnering, voor hij Magis.agency oprichtte in 2018 en Buda Agency in 2019, werkte Alex Thoré gedurende vijf jaar bij Proximus, waar hij meerdere functie bezette, waaronder die van CRM, Branding & Communication Director. Vanuit die positie begeleidde hij de pitch die leidde tot het Silk-ecosysteem. Eerder werkte hij ook voor Coca-Cola, Danone, Pernod Ricard en P&G. Thoré is ook lid van de raad van bestuur van de Belgian Association of Marketing (BAM).  

Archief / PEOPLE