Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

LDV maakt een stand van zaken op voor Mitsubishi

Zondag 26 Mei 2019

LDV maakt een stand van zaken op voor Mitsubishi

In december startte LDV United een nieuwe imagocampagne voor Mitsubishi Motors; enkele maanden later was de tijd rijp om nog een stap verder te gaan met het autosnelwegconcept. Dat gebeurde met ‘The Book Of #BelgianRoads’.

“De wagens van Mitsubishi zijn enorm stevig en betrouwbaar", begint Dennis Vandewalle, de CD van LDV. « Wij moesten een opvallende manier vinden om te communiceren dat deze solide Japanse SUV’s tegen een stootje kunnen, zonder het belang van een sterk design uit het oog te verliezen. We wilden tonen dat ze niet gemaakt zijn om te schitteren in een showroom, maar wel in de niet zo perfecte realiteit van het dagelijkse leven. Tegelijkertijd stonden we als kleiner merk voor de uitdaging om opnieuw PR te genereren na alle media-aandacht voor onze ‘Gebouwd voor Belgische wegen’ saloncampagne, en wel op een manier die de challenger attutide van Mitsubishi typeert.”
 
Een complexe briefing die het bureau briljant beantwoordde op basis van een verrassende vaststelling: “Iedere Belg die wel eens achter het stuur zit, kent de kwaliteit van onze wegen en evenveel mensen ergeren zich hier bijna dagelijks aan. De reputatie van onze wegen reikt verder dan onze landgrenzen. Je kunt het dan ook moeilijk negeren, als je ons land binnenrijdt. Je voelt het meteen. Maar daar waar al die putten, verzakkingen en scheuren voor velen een bron van frustratie zijn, zijn ze voor Mitsubishi net zo goed een bron inspiratie. Van rauwe schoonheid. Het hangt er maar vanaf van hoe je het bekijkt of nog beter: met welke wagen je rijdt.”
 
Vandaar kwam het idee van een fotoboek, met de mooiste foto’s – 57 in totaal – gecompileerd in ‘The Book Of #BelgianRoads’. “Eerst hebben we topfotografen zoals Noortje Palmers, Jimmy Kets, Bieke Depoorter en Matthieu Litt uitgedaagd om de erbarmelijke schoonheid van onze Belgische wegen te capteren”, zegt Dennis Vandewalle. “Meteen daarna hebben we ook amateurfotografen, liefhebbers en influencers uitgedaagd via belgianroads.be en social media om mee te werken aan deze ode aan onze weerbarstige wegen. Iedereen met een ietwat deftige camera of smartphone kreeg zo de kans om zijn foto in ons boek gebundeld te zien naast beelden van ware topfotografen.”
 
Uit meer dan 700 inzendingen selecteerde de jury onder leiding van Carl De Keyzer en Ingrid Deuss 45 extra beelden voor ‘The book of #BelgianRoads’, waaronder 1 wedstrijdwinnaar (hij won naast het plekje in ons boek meteen ook een cadeaucheque ter waarde van € 750 voor fotoapparatuur.
 
De verschijning van het boek werd ondersteund via PR, posts op de sociale media kanalen van deelnemende (top)fotografen en influencers. Verschillende kranten, blogs en (lifestyle-)magazines schreven hierover en het werd door specifieke media ook getipt als must-have collector’s item of cadeautip. Zo werd ’The book of #BelgianRoads’ ook door winkels als Passa Porta Bookshop en Copyright in het assortiment opgenomen.

De 300 eerste exemplaren – te koop voor de prijs van 24,95 euro, zijn bijna uitverkocht. Er zijn er nog verkrijgbaar bij de concessiehouders van het merk of via de website, als je geen Mitsubishi hebt om er comfortabel naartoe te rijden.
Assets :
Credits :
  • Client : Mitsubishi Motors
  • Contacts : Cedric Dervoigne, Louise De Bast, Tom Verbruggen, Ann Wittemans
  • Agency : LDV United
  • CD : Dennis Vandewalle
  • CD : Dries De bruyn
  • CD : Kristof Snels
  • Creation : Jannis Min Jou
  • Creation : Thomas De Boeck
  • Account Team : Julie Oostvogels, Innie Tran, Pieter Van Schil
  • Design : Sandra Wulffaert, Jeffrey Uten, Julie Van Reeth
  • Strategy : Jef Raeman
  • Event Agency : We Make you Happy
  • PR : Oona PR
  • PR Accounts : Sven Haenen, Anke De Boer