Fr

TECH

Kwanko klaar voor groei in België

Donderdag 14 December 2023

Kwanko klaar voor groei in België

Na zich verdiept te hebben in meerdere aspecten van het reclame-universum, zowel in digital als daarbuiten, heeft Ugur Elbasan dit jaar Kwanko vervoegd als country manager voor België. Kwanko werd opgericht in 2023 en is een referentie op het vlak van affiliate marketing, digitale reclame en performance marketing. Het bedrijf is gevestigd in Parijs en beschikt over een operationeel team in Lissabon.

Ugur Elbasan vertelt ons over zijn carrière en over zijn ambities met Kwanko.

"Vanaf mijn eerste ervaring bij Produpress werd ik ondergedompeld in de digitale wereld. Ik heb onder meer voor Immoweb gewerkt. Dat stelde me in staat om deze expertise toe te passen voor de digitale transformatie van Vlan (Rossel). Vervolgens profiteerde ik van mijn contacten in de immobiliënwereld door een mediabureau op te starten dat zich specifiek richtte op deze sector. Na dit avontuur en een paar samenwerkingen in de magazinewereld, meer bepaald met ELLE, ging ik aan de slag bij Outbrain, dat net Ligatus had overgenomen. Het was een interessante uitdaging, met teams in Brussel en Amsterdam, waardoor ik mijn digitale expertise heb kunnen ontwikkelen. Als directeur van Outbrain België orkestreerde ik de lancering van de afdeling brands & agencies. Deze ervaring leidde me naar Seedtag en vervolgens naar Kwanko."

Wat zijn de troeven van affiliate marketing in het algemeen en van Kwanko in het bijzonder?

Affiliate marketing is een krachtige performance tool, zowel voor de sales als voor het genereren van leads, die nog te weinig wordt gebruikt op de Belgische markt. Kwanko beschikt over heel wat ervaring in dit domein, met grote klanten als Eurostar, Ikea en Orange. We bieden deze ervaring aan onze klanten dankzij ons team van gespecialiseerde experts, zowel voor acquisitie- (CPA), leadgeneratie-(CPL) en zogenaamde cost per clickcampagnes (CPC).

Deze focus op service staat centraal in onze aanpak. We volgen de business van onze klanten echt op en die laatste kunnen rekenen op één aanspreekpunt voor al hun vragen.

Mijn rol is ook om transparantie en duidelijkheid te brengen in onze aanbod, onze rapportage en onze inventory. Dat is vandaag de dag cruciaal.

Welke inventory bieden jullie aan?

Dit zijn duizenden sites, niet noodzakelijkerwijs de meest bezochte, maar wel elk met hun eigen specifieke kenmerken en specifiek bereik. Ook hier maakt onze service het verschil. Afhankelijk van de doelstellingen van de klant kan ons publishers team een aanpak op maat bieden, waarbij de kanalen worden geactiveerd die het beste aansluiten bij de vraag en die de beste resultaten opleveren.
 
We bekijken het begrip inventory ook breder dan alleen websites. We werken ook met influencers, en stellen e-maildatabases ter beschikking die GDPR-comform zijn. Verder integreren we de CSS-oplossingen (Comparison Shopping Services) van Google Shopping in onze voorstellen.

De recente fusie, meer bepaald in 2022, met het Duitse bedrijf Vertical Ads, dat ook gespecialiseerd is in performance, heeft ook onze expertise en de geografische uitrol van onze campagnes verstevigd. Vertical Ads is voornamelijk actief in de DACH-regio (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland).

Wat zijn de ambities van Kwanko?

Dit is een nieuw avontuur voor mij en mijn eerste stap in de wereld van affiliate marketing. Dit is een specialiteit die in België een beetje stiefmoederlijk behandeld wordt als ik het vergelijk met zijn status in Frankrijk, Portugal en het Verenigd Koninkrijk. Ik ben zeer gelukkig om terug te keren naar pure performance, een domein dat ik echt naar waarde schat en ook een domein waar we een verschil kunnen maken.

Mijn ambitie is dus om Kwanko te positioneren als de leider in pure performance in België. Dat houdt in dat ik de troeven van affiliate moet uitleggen aan de betrokkenen en het blazoen ervan moet oppoetsen om aldus vertrouwen te creëren en dan vooral bij de mediabureaus die mijn voornaamste gesprekspartners zijn.
 
Mijn strategie op de Belgische markt is om ons te positioneren als affiliate partner, maar ook als een volwaardige digitale reclameregie. Performance en acquisitie zitten echt verankerd in ons DNA, dus we kunnen onze bureaus en adverteerders ook op andere vlakken ondersteunen door de conversie te optimaliseren.
 
Onze ambitie bestaat erin om onze positie te verstevigen ten aanzien van bureaus, adverteerders en uitgevers, zodat we kunnen blijven groeien. Ik heb het geluk dat ik kan rekenen op een geweldig team van experts om me daarbij te helpen.
 

Archief / TECH