Fr

BRANDS

Geico en 'Leo': de winnende combo van Netflix

Woensdag 6 December 2023

Geico en 'Leo': de winnende combo van Netflix

Leo’ is een animatiefilm over de avonturen van een oude hagedis, de mascotte van een basisschoolklas in Florida (met de stem van de Amerikaanse komiek Adam Sandler). De productie van Netflix werd twee weken geleden gereleast op het platform en zette de beste start van het jaar neer in de Verenigde Staten, met meer dan 34,5 miljoen views in zes dagen. Hij staat vandaag in de Engelstalige top 10 van het platform.
 
Voor de lancering kwam de afdeling Marketing Partnerships van Netflix op het goede idee om de verzekeringsmaatschappij Geico – die ook een hagedis als mascotte heeft – te overhalen om zich aan de film te verbinden.
 
Deze samenwerking leidde tot de allereerste co-branded reclame die op Netflix werd uitgezonden.
 
Ook deze spot is een productie van Netflix in samenwerking met de animatiestudio's Framestore en Animal Logic, evenals The Marting Agency (het bureau van Geico). Hij toont de gekko van de verzekeringsmaatschappij als geïmproviseerde coach voor Leo tijdens de opnames van de gelijknamige film...
 
De campagne werd natuurlijk uitgezonden op het reclameplatform van Netflix, maar is ook uitgerold op sociale netwerken en via OOH. Volgens de streamingdienst is de campagne een voorloper van de op maat gemaakte reclamedeals die Netflix Marketing Partnerships steeds vaker aan merken wil aanbieden.

Archief / BRANDS