Fr

ASSOCIATIONS

BAM komt met nieuwe aanbevelingen voor influencers en ethical marketing

Donderdag 15 Juni 2023

BAM heeft twee nieuwe aanbevelingen in het leven geroepen. Die moeten leden helpen in hun contacten met influencers en bij het ethische aspect van marketing.

De algemene vergadering van BAM onderschrijft de twee nieuwe aanbevelingen, rond influencer marketing en rond ethical marketing. Enerzijds maakte de Think Thank Ethics een overzicht van ethische regels, op basis van de internationale ICC-code. De lijst bestaat uit aanbevelingen rond 15 thema’s, de zogenaamde ‘fifteen commandments of ethical marketing’. Het overzicht heeft als doel om het vertrouwen van de consument te bouwen, te vergroten en te behouden door marketing die eerlijk, legaal, fatsoenlijk, transparant en waarheidsgetrouw is. Voor de bedrijfswereld schept het een gelijk speelveld en eerlijke concurrentie.

Anderzijds is er het advies om de bestaande richtlijnen van het Communicatie Centrum (waarvan BAM lid is) rond influencer marketing te volgen en op te nemen in hun relaties met influencers.

Daarnaast wordt leden aangeraden dat ze de influencers met wie ze werken aanmoedigen hun adres te laten registreren via speciale registratieplatformen (bij Becommerce en Feweb). In de richtlijnen worden ze immers verplicht hun bedrijfsgegevens publiek te maken.

Archief / ASSOCIATIONS