Voor veel mensen zijn films en series een uitstekende manier om hun gedachten te verzetten na een welgevulde dag. Met hun nieuwe campagne geven Orange Belgium en Publicis Groupe een nieuwe betekenis aan de perceptie van entertainment: in plaats van een manier om de tijd om te krijgen, wordt het een bron van informatie en transformatie.
Sinds kort is Netflix geïntegreerd in de mobiele, internet- en tv-packs van Orange. Met andere woorden, waar je ook bent en op welk toestel je ook kijkt, dankzij Orange heb je nu altijd, overal en onbeperkt toegang tot entertainment.
De campagne van Publicis Groupe Belgium om het nieuwe aanbod te lanceren, biedt een nieuwe visie op entertainment. Dat wordt verheven van een simpel tijdverdrijf tot een ervaring met toegevoegde waarde.
Op een speelse, alledaagse toon benadrukken de creaties de krachtige link tussen wat we bekijken en de inspiratie die films, series, cartoons en documentaires ons kunnen geven.
“We wilden tonen dat wat we kijken invloed kan hebben op wat we ervaren, maar ook dat entertainment vaak deel uitmaakt van onze identiteit”, aldus Naïm Baddich, CD bij Publicis Groupe. “Dat mijn dochter bijvoorbeeld zoveel muziek en liedjes uit de jaren ‘80 kent, komt misschien omdat we samen alle seizoenen van ‘Stranger Things’ bekeken hebben…”
De campagne richt zich tot de mensen waar ze zijn, zowel fysiek als emotioneel. Dat doet ze met aangepaste humoristische boodschappen. Naïm Baddich: “We verspreiden niet gewoon reclameboodschappen, we creëren een directe en relevante interactie met de consument, in de metro, buiten of op de sociale netwerken.”
Orange vindt dat entertainment toegankelijk moet zijn voor al onze klanten, zonder uitzonderingen of beperkingen op basis van specifieke profielen,” besluit Delphine Lenel, communicatiemanager B2C bij Orange.
“Bij Orange geloven we dat entertainment toegankelijk moet zijn voor al onze klanten, zonder uitzondering of beperkingen op basis van specifieke profielen”, besluit Delphine Lenel, B2C communication manager bij Orange. “Vanaf nu kan iedereen genieten van de Netflix-optie, gewoon door ze toe te voegen aan het abonnement, zonder dat ze een vast pakket hoeven af te sluiten. Iedereen geniet en wordt geïnspireerd door entertainment op zijn eigen manier, en wij willen die vrijheid ondersteunen. Dat is de centrale boodschap van deze nieuwe campagne, waar we ontzettend trots op zijn.”
Assets :
Credits :
Client: Orange Belgium
Contacts: Isabelle Vanden Eede, Paulinet Kinet, Nathalie Moons, Sophie De Dycker, Miguel Aguzza, Delphine Lenel, Isabelle Hankard, Philippe Geurts.
Agency: Publicis Groupe Belgium
Client Lead: Kaat Danneels
Account Director: Caroline Ropsy
Account Manager: Simon Lepinay, Mégane Becker
Strategy Director: Aurélie Russanowski
Sr Brand & Campaign Strategist: Jorinda Hasa
Creative Director: Naim Baddich
Creatives/concept providers: Daniel Vanden-Broucke, Nina Welch
Copywriter NL: Nina Welch, Wim Corremans
Copywriter FR: Philippe Dorval, Louise Cornet, Jack Rees
Traffic Manager: Julie Maris
Design & DTP Lead: Romaine Dhainaut
3D & Motion Designer: Federico Corella, Gauthier Fairon
Creative Designer: Daniel Vanden-Broucke
Creative Retoucher: Frédéric Dupont
Sr Chromist & Retoucher: François Baudon
Print Producer: Marleen Hemeleers
Moving Images Producer: Marc Van Buggenhout
Sound Lead: Tom Garcia
Sound Engineer: Mathias Lewis
Production Coordinator: Saartje Goris, Dominique Ruys
Digital Production Lead: Teo Rasmerita
Digital Producer: Thierry Vermeulen
Head of PR & Influence: Astrid Mattelaer
Production house: unknown.collective
Director: Louis Vielle
Producer: Esteban Brouillard
Executive Producer: Ophélie Thibaut