Fr

Campaigns

Mutant/Nike : "Copenhagen Marathon"

Vrijdag 18 Oktober 2024

Mutant/Nike :



Sinds begin dit jaar doet Nike een beroep op Mutant om haar positie binnen de lokale running communities te versterken. Een van de eerste opdrachten die het merk aan het bureau toevertrouwde, was het activeren van de lopers en supporters, en dit voor, tijdens en na de marathon van Kopenhagen, waarvan Nike de officiële sponsor is.
 
Naast de algemene slogan ‘15.000 runners. Only yourself to beat’ die werd uitgerold langs het volledige parcours, bedacht Mutant enkele inspirerende outdoors om het energiepeil van de lopers op te krikken wanneer ze kilometer 10, 20, 30 en 40 passeerden.

De supporters langs het parcours werden ook betrokken bij het initiatief. Mutant gaf hen borden met aanmoedigende boodschappen zoals ‘I trained for months to hold this sign’ en ‘Remember you paid to do this’. Ze konden de borden bovendien personaliseren met de naam van een vriend of familielid.

Om de lopers een hart onder de riem te steken, zette Nike een ‘muur van water’ op bij het 30 kilometer punt, het zwaarste punt van de marathon. Lopers konden er dwars doorheen lopen en kregen de boodschap ‘Hit the wall back’ te zien.
 
Naast de marathon ontwikkelde Mutant ook de designruimte voor de Nike Expo, waar lopers de nieuwste producten en innovaties van het merk konden vinden. De expo werd opnieuw ingericht voor de Copenhagen Half Marathon op 14 september.
Assets :
Credits :
Agency: Mutant
Brand: Nike
Chief Creative & Strategy: Odin Saillé
Creative Director: Jesse Van Gysel & Ruben Van Maldeghem
Creative: Jonathan d’Oultremont & Nicolas Biscaras
Client Director: Innie Tran
Client Manager: Laura Naeyaert & Alice Platteau
Producer: Charlotte Verellen
Design Director: Frank Schouwaerts
Designer: Tjen Colman, Sofie Gagelmans
Motion Designer: Bob Van den Audenaerde
Production of the Wall
Production house: We Make You Happy
Production lead: Cleo De Backer
Production of the Expo
Set design: Tanker
Production: Arkitekturministeriet