Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Publicis Groupe back to school voor Orange

Zondag 18 Augustus 2024

Publicis Groupe back to school voor Orange

Publicis Groupe bedacht voor Orange de nieuwe septembercampagne rond het thema van het nieuwe schooljaar, een heel belangrijk moment voor zowat iedereen. De campagne vormt de tweede golf van de nieuwe baseline ‘Orange is er’. Die draait rond een simpel maar fundamenteel idee: het is niet de technologie zelf die belangrijk is, wel wat mensen ermee doen.

“De start van het nieuwe schooljaar is een heel belangrijke periode voor de telecombedrijven”, aldus Pauline Kinet, brand portfolio strategy & sustainability director van Orange. “Na de vakantie moet iedereen weer aan de slag en wordt het internetgebruik intensiever. Het belang van connectiviteitsoplossingen neemt toe. Hetzelfde geldt voor de promotieaanbiedingen van de verschillende telecomspelers. Dit jaar des te meer, wegens de intrede van een nieuwe spelers op de markt (Digi die afgelopen zomer de 60.000 eerste Brusselse gezinnen op fiber aansloot, nvdr). Het is dan ook een cruciale periode om de rol van Orange als technologische leader te versterken, dankzij zijn ultrasnelle vaste en mobiele connectiviteit die uiterst betrouwbaar is.”
 
Met die doelstelling voor ogen bedacht Publicis Groupe Belgium een nieuwe seizoenscampagne die gebaseerd is op algemeen gegeven: als het internet perfect werkt, blijft het onopgemerkt. ‘Orange is er’ helpt zijn klanten zich te concentreren op wat belangrijk is, door ze een uitstekende verbinding aan te bieden, dankzij betrouwbare oplossingen zoals Internet Giga Fiber, een 4G back-up modem of 50 GB mobiele data. Technologie geeft het echte leven met andere woorden zijn centrale plaats terug.
 
“We wilden het niet alleen hebben over hoogwaardige technologische oplossingen”, vervolgt Pauline Kinet. “Orange introduceert zijn nieuwe baseline ‘Orange is er’ en wil met deze nieuwe campagne concreet aantonen wat die inhoudt: dat wat mensen met technologie doen echt telt, en niet de technologie op zich. Dat is precies waarom Orange er is: om een geweldige ervaring te bieden zodat mensen technologie vergeten en zich bezighouden met wat ze ermee kunnen doen: tijd doorbrengen met hun kinderen, genieten van een goede nachtrust of werken waar ze maar willen.”
 
De campagne start op 19 augustus via TV, radio en (D)OOH, alsook op alle digitale platformen, om alle Belgen te bereiken en ze te helpen vol vertrouwen aan het nieuwe schooljaar te beginnen.
 
“Met het nieuwe communicatieplatform kan Orange zich herpositioneren om de nieuwe uitdagingen van de telecomsector aan te gaan en tegelijkertijd onze ‘Lead the Future’ strategie in de praktijk te brengen”, besluit Miguel Aguza, consumer & business communication director bij Orange. “In een snel veranderende markt staan we onder andere voor de uitdaging om de kwaliteit van onze netwerken en diensten te verbeteren, de klanttevredenheid te vergroten en ons te onderscheiden van nieuwkomers in de sector. In die context is het belangrijk voor Orange om een sterke merkidentiteit te ontwikkelen die een duidelijke betrokkenheid weerspiegelt en het vertrouwen van onze klanten versterkt in elke fase van hun journey en in alle omstandigheden. De nieuwe baseline ‘Orange is er’ is bewust simpel, dichtbij de mensen en afgestemd op het dagelijks leven van onze klanten. Deze propositie geeft hun de sleutels tot een betrouwbare, veilige en verantwoordelijke digitale wereld.”
Assets :
Credits :
Client : Orange Belgique
Contacts : Isabelle Vanden Eede, Miguel Aguza, Oriane Saloum, Delphine Lenel, Isabelle Hankard, Magda Trullemans, Pauline Kinet, Nathalie Moons
Agency : Publicis Groupe Belgique
Client Lead : Kaat Danneels
Account Director : Caroline Ropsy
Account Manager : Simon Lepinay
Account Executive : Mégane Becker
Chief Strategy Officer : Berten Peremans
Strategy Director : Aurélie Russanowski
Brand & Campaign Strategist : Jorinda Hasa
Chief Creative Officer : Eduardo Marques
Creative Director : Naïm Baddich
Creatives/concept providers : Rafael Costa Abreu Lopes, Najate El Achari, Louise Cornet & Loup Delpierre 
Copywriters : Philippe Dorval (FR) / Wim Corremans (NL)
3D & Motion Designer : Gauthier Fairon
Moving Images Producer : Marc Van Buggenhout
Director : Ralf Demesmaeker
DOP : David Doom
Film Production Cy : Ristretto 
Producer Ristretto : Lies Bronselaer, Thomas Landeloos