Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Digizik inclusief voor Desperados

Zondag 11 Augustus 2024

Digizik inclusief voor Desperados

Digizik ontwikkelde ‘Desperados Dance Club - Free the Party’, een nieuwe sensibiliseringscampagne voor Alken Maes. Die moet jongeren de kans te geven zich volledig zichzelf te voelen als ze uitgaan en hen aanmoedigen zich te uiten op een veilige en inclusieve manier.

Op café, in een club of op een festival, de dansvloer is meestal de perfecte plek om jezelf te uiten, contact te maken met anderen en je beste herinneringen te creëren. Wat ook je identiteit, seksuele geaardheid, afkomst, leeftijd of eender welk ander onderscheidend kenmerk is, je hebt net als iedereen het recht om je helemaal uit te leven als je uitgaat.
 
Maar volgens een onderzoek van iVox, dat Desperados in 2023 voerde met Wel Jong, voelen vier op de vijf jonge Belgen zich wel eens onveilig op feestjes...
 
“Een veilige en inclusieve dansvloer, waar iedereen zich vrij voelt om zichzelf te zijn, is niet altijd vanzelfsprekend”, zegt Etienne Bachellier, marketing director van Alken-Maes. “Desperados is sterk aanwezig in het nachtleven, dus we willen onze bijdrage leveren door onze klanten tools aan te bieden om de dansvloer inclusiever en veiliger te maken.”
 
In navolging van experimenten die al werden uitgevoerd op festivals, ging het bekende biermerk aankloppen bij Digizik voor de lancering van de ‘Desperados Dance Club - Free the Party’. Dat initiatief is erop gericht het uitgaansleven veiliger en inclusiever te maken, meer bepaald via trainingen voor het horecapersoneel, gegeven door Wel Jong et Les Cheff, een digitale campagne, een influencer marketingstrategie en een Instagram-pagina.
 
Onder het motto ‘Free The Party’" omvat de campagne een video met dansers Elya Lufwa, Athena Likis en Dominique Schmitz, op muziek van Todiefor, opgenomen in de nachtclub UMI. De drie protagonisten beleven een perfecte avond waarbij ze hun identiteit ten volle kunnen uitdrukken in alle veiligheid en inclusiviteit.

De Instagram-pagina toont veilige en inclusieve locaties en evenementen in België, en bevat ook getuigenissen van influencers die iedereen eraan herinneren aan het belang van zo’n omgeving. De pagina zal na de campagne blijven bestaan en zich verder ontwikkelen, zodat ze kan uitgroeien tot een echte feestgids voor het uitgaansleven.
 
“Bij Digizik geloven we dat merken een belangrijke rol kunnen spelen in cultuur en maatschappelijke verandering”, besluit account director Samantha Lomonaco. “Desperados is een katalysator voor positieve impact in bepaalde gemeenschappen en we zijn er trots op hen te steunen in hun missie om de partyscene veiliger te maken voor iedereen.”
Assets :
Credits :
Client : Alken-Maes, Desperados
Contacts : Etienne Bachellier, Astrid Somers, Coralie Dalcq, Myriam Marouli
Agency : Digizik
Account Manager : Laura Baudouin
Account Director : Samantha Lomonaco
Project Manager : Clara Stroobants
Creative Director : Ferdinand Bouillard
Art Directors: Alizée Huybrechts, Lara Silber
Production Manager : Marie Le Pévédic
Production assistant : Ana Voicu
Director : Siebe Dirckx
Director assistant : Glenn Scott
Director of Photography : Maikel Kozijns
Assistant cam : Abdulrahman Alshowaiki
Set designer : Kenia Raphael
Set designer assistant : Lea Barrachia
Hair and Makeup artist : Martena Duss
Stylist : Amelia Ngira
Photographer : Clotilde Biliette
Photographer assistant : Adèle Boterf
COO : Pelle Craen
CEO : François Charles