“Van Magnesium EG Opti een prioriteit maken als de optimale oplossing voor dat al te bekende gevoel van dagelijkse vermoeidheid”. Aldus de doelstelling van de nieuwe campagne die Berlin Creative Studio bedacht voor EG. Er hoort ook een mascotte bij waarmee veel consumenten zich zullen kunnen identificeren: een eigenaardig 3D-silhouet dat zich letterlijk de hele dag voortsleept, tot het bij de apotheek komt waar het optimale voedingssupplement wordt verkocht.
Het is nooit eenvoudig om eenvoudig, maar vooral creatief, te beantwoorden aan een farma-opdracht, dat weet elke creatief. Berlin Creative Studio slaagde in deze krachttoer door een vrij saaie boodschap om te zetten in een allesbehalve slaapverwekkend verhaal.
Tom Berth, CD van het bureau: “We wilden heel specifiek kunnen inspelen op de meest herkenbare momenten van de dag waarop vermoeidheid toeslaat. Daarom creëerden ze een volledig digitale campagne met veel verschillende uitingen die doorheen de dag en naargelang de doelgroep gericht worden ingezet.”
Daarvoor kunnen ze rekenen op de kostbare hulp van 3D-mascotte Opti die ontworpen werd met productiehuis Uncanny. Die is te zien in een tiental vermoeide situaties die we allemaal wel herkennen: van ‘s morgens aan de ontbijttafel en pendelen naar het werk tot ’s avonds ook nog het huishouden doen, de hond uitlaten en gaan sporten...
Want “alles is zo zwaar als je vermoeid bent”, zoals de voice-off verzucht. Alle films leiden uiteindelijk naar de apotheek waar het Opti-figuurtje zijn vitaliteit (en zijn frisse energieke kleur) terugvindt. Naast social media, alle mogelijke videokanalen (Bvod, Thruplay...) en display targeted en retargeting banners wordt ook DOOH contextueel ingezet (bvb in de buurt van stations).
“De apotheek speelt in de campagne niet toevallig een cruciale rol”, besluit Tom Berth. “De campagne is er ook op gericht apothekers bewust te maken van die voordelen van Magnesium EG Opti en hen te sterken in hun adviserende rol. In tegenstelling tot veel andere magnesiumsupplementen is het product ook enkel verkrijgbaar bij de apotheek. De mascotte Opti duikt daarom ook fier op in POS op de vensters en toonbanken van Belgische apotheken.”
Assets :
Credits :
Client: EG
Contacts: Esat Calik, Emiel Mathieu
Advertising Agency: Berlin Creative Studio
Creative Directors: Tom Berth, Geert De Rocker
Creatives: Chiara Scherpereel, Bjorn Coucke, David Vermeulen
Account Director: Filip Van Der Haegen
Jr Account Manager: Yaël Gemeiner
Strategy: Floris Adriaenssens
Digital Strategy: Charlotte Mulders
Digital Designer: Senne Van den Broeck
Digital content managers: Gabriele Podelyte, Ben Van Gool
Film Production Company: Uncanny
Executive Producer: Jeff Luyten
Creative Supervision: Sam De Mulder
Sound studio: @Weheardifferent
Music: @chez freddy
Sound director: @Eli Sundermann
Strategy & Digital Strategy : Semetis