Air heeft zijn allereerste campagne ontwikkeld voor de 100% Belgische mobiele betaal app, Payconiq by Bancontact. Op het programma staan een nieuwe strategie, een nieuw merkverhaal, een nieuwe identiteit en een supercoole eerste campagne.
“Als pionier in mobiele betalingen in België hebben we de afgelopen jaren het merk geïntroduceerd door op een educatieve manier te focussen op de functionaliteiten van de app”, aldus Lotta de Meulenaere, chief marketing officer van Bancontact Payconiq Company. Vandaag vinden we dat het merk volwassen genoeg is om meer nadruk te leggen op onze voornaamste missie: naadloze betaaloplossingen ontwikkelen die een aangenaam moment niet verstoren.”
Of zoals Air het stelt: Payconiq by Bancontact biedt betaaloplossingen zodat coole momenten cool blijven, ook wanneer je de rekening moet betalen.
“Het uitgangspunt is eenvoudig: ons leven zit vol ongelooflijke momenten, zoals romantische dates, etentjes met vrienden, verjaardagsfeestjes… Stuk voor stuk coole momenten die snel minder cool kunnen worden wanneer je de rekening moet betalen. Bijvoorbeeld omdat iemand zijn portefeuille thuis is vergeten”, aldus de CD van Air, Arnaud Bailly. “Gelukkig biedt de Payconiq by Bancontact app de oplossing voor het dagelijkse leven zodat coole momenten cool blijven...
De campagne ‘Live cool. Pay cool’ wordt gevoerd op televisie met een spot van 30”, alsook vijf films van 15”, geregisseerd door Guy de la Palme. En, ze zijn allemaal even cool!
“Het universum van het merk zit ook in een nieuw jasje. De visuele wereld evolueert immers met het verschijnen van een eigen emojitaal. Het betreft een dertigtal stickers die speciaal ontwikkeld werden voor Payconiq by Bancontact”, aldus nog de CD.
“De uitdaging voor Payconiq by Bancontact was om een strategie uit te bouwen die tegen twee verschillende snelheden kon werken in een land waar, op het vlak van mobiel betalen, de zaken verschillend zijn per landsgedeelte”, besluit Michelle Defooz, strategic director bij Air. “In Vlaanderen is de app zeer goed ingeburgerd. Het gaat niet meer om de voordelen van het product uit te leggen, maar eerder om te focussen op het merkimago van Payconiq by Bancontact, om het zo te onderscheiden van zijn huidige en toekomstige concurrenten. In Wallonië is de app nog geen evidentie voor de consument. Daarom moeten we nog meer de nadruk leggen op de voordelen van het product.”
Assets :
Credits :
Client : Bancontact Payconiq Company
Contacts : Lotta de Meulenaere, Anouck Deschilder
Agency : Air
Executive Creative Director : Arnaud Bailly
Creatives : Julian Lesceux, Anouk Lemm
Strategic Director : Michelle Defooz
Client Manager : Georgia Vandenberghen
Graphic & Motion Design : Boris Delire
Craft Producer : Bérengère Lurquin
Film Production Cy : CAVIAR
Director : Guy de la Palme
Post-Production 3D : De Kwekerij
Sound design : Poum Tchak
Media : Space