Elk jaar presenteert ‘Audi Crossroads’ een verhaal dat een unieke samenwerking presenteert tussen Audi en een partner. Centraal staat een onderwerp dat tot het gemeenschappelijke DNA van beide partners behoort. Thema van deze editie is design, meer bepaald dat van de Audi e-tron GT quattro en het digitale werk van de kunstenaar Musketon.
“Audi is meer dan een automerk”; aldus de ECD van iO, Sam De Win. “Vandaag neemt de constructuer initiatieven rond zaken die verder gaan dan louter mobiliteit. Daaruit ontstaan interessante partnerships met ondernemingen en projecten die dezelfde waarden rond bijvoorbeeld digitalisering, duurzaamheid en design delen."
Zo vinden er inspirerende kruisbestuivingen plaats die de respectievelijke streefdoelen van beide partners versterken. Dit vormt de basis van Audi Crossroads, een initiatief waarmee Audi een platform wil geven aan inspirerende partnerships. Dit content format werd drie jaar geleden bedacht door iO en deze keer wordt de visual artist Musketon aangehaakt. Hij hecht immers evenveel aandacht aan details die een goed design transformeren tot een uitzonderlijk design.
De samenwerking tussen Audi en Musketon in het Crossroads-project leidde tot een unieke Audi e-tron GT quattro wrapping, die vakkundig ontworpen werd door de visual artist. Daarnaast werden ook enkele exclusieve Audi-onderdelen gewrapt, waaronder velgen, remklauwen en motorkappen. Deze zullen te zien zijn op de Audi-stand in het PRADO tijdens de Zoute Grand Prix (5 – 8 oktober), en tijdens een expo in de De Zutter Art Gallery te Knokke-Heist (7 oktober - 2 november).
De integrale Crossroads-film verschijnt op de Audi-website en de sociale mediakanalen van Audi. Een 60” cinemaspot geeft een visueel verbluffend voorproefje in alle Kinepolis-zalen.
Meer informatie over deze unieke samenwerking en het verhaal achter 'A ride into the details' is te vinden op
audi.be.
Assets :
Credits :
-
Client :
Audi
-
Contacts :
Mathias Ankaert, Stef Sleurs
-
Agency :
iO
-
CD :
Sam De Win
-
Creation :
Ivan Moons
-
Creation :
Wouter Huyghe
-
Strategy :
Kim Leunen
-
Account Team :
Gilles Haesendonck, Nathalie Rots
-
Visual Artist :
Musketon
-
Film Production Company :
Lovo
-
Director :
Mr. Francois
-
Post-Production / Animation :
Volstok
-
Sound Production Cy :
Raygun
-
Banner Production Cy :
Big Smile