Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Springbok leert beter te mislukken voor Ethias

Zondag 18 Juni 2023

Springbok leert beter te mislukken voor Ethias

Ethias introduceert ‘#FailBetter’, een nieuw campagneplatform voor twintigers, om hen aan te moedigen nieuwe stappen in hun leven te zetten: ze zijn toch goed gedekt, aangezien de verzekeraar altijd klaarstaat om ze weer overeind te helpen mocht dat nodig blijken. De strategie, creatie en ontwikkeling van ‘#FailBetter’ zijn te danken aan Springbok. Dat komt voor de gelegenheid zelfs met een Belgische première: ‘AI-ccident’.

Twintigers zetten een heleboel nieuwe stappen in hun leven: samenwonen met vrienden, de aanschaf van een eerste tweedehands auto, een grote reis maken, een eerste huis of appartement kopen ... Dat betekent ook de eerste keer een botsing, de eerste keer een frietketel in brand, de eerste keer een been gebroken op reis.
 
Allemaal impactvolle momenten waarbij Ethias samen met Springbok zijn baseline ‘We zijn er voor je’ wil waarmaken met een nieuw campagneplatform #FailBetter.
 
“De verzekeringssector staat vaak wantrouwig tegen de onervarenheid van jongeren. Ethias wil jonge mensen net aanmoedigen om nieuwe stappen te zetten, op hun eigen ritme ... En loopt iets niet zoals gepland, dan is Ethias er voor hen. Want fouten maken is menselijk”, vertelt Vincent Pécasse, head of marketing bij Ethias. “Het hoort er gewoon bij als je nieuwe dingen probeert. Het helpt je groeien in het leven.”
 
Alexander Cha'ban, creative director bij Springbok, vult aan: "Tegen twintigers moet je niet zeggen wat ze moeten doen. Ons campagneplatform informeert hen op een menselijke manier over verzekeringen, gaat de discussie aan met de doelgroep over de verzekeringen van morgen, moedigt aan om nieuwe stappen te nemen, en laat jonge mensen mogelijke fails al eens ervaren.”
 
Daartoe ontwikkelden de CD en zijn troepen ‘AI-ccident’, een Artificiële Intelligentie experience die naar verluidt uniek is in België. “Via de tool kan je zelf een keukenbrandje, sportongeluk, auto- of reisongeval simuleren in je eigen omgeving mét je eigen te verwachten reactie”, vervolgt Alexander Cha’ban. “Die fictieve fail laat je een eigen ongeluk voor de eerste keer virtueel ervaren. De tool maakt de AI-magie van Midjourney toegankelijk op elke smartphone van elke Belg.”
 
#FailBetter maakt verzekeringen nog toegankelijker voor jongeren door een combinatie van informatieve content, Artificial Intelligence-ervaringen, influencer-samenwerkingen, discussieplatformen, en game-experiences. Het platform www.ethias.be/failbetter brengt alles samen.
 
“De geïntegreerde campagne loopt de komende maanden in verschillende fases in out of home, radio, online radio, social media (Facebook, Instagram, TikTok), Twitch en YouTube”, besluit de CD.
Assets :
Credits :
  • Client : Ethias
  • Contacts : Vincent Pecasse, Karolien Schoefs, Svea Thielen, Jelle Vanheers, Fleur Bijnens, Stijn Van Aerschot, Rudi Bola, Steve Neven, Jan Pieter wintmolders , Margaux Goës, Jeremie Detiège, caroline Thill
  • Agency : Springbok
  • ECD : David Snellenberg
  • CD : Alexander Cha’ban
  • Creation : Wannes Vandael
  • Creation : Laurens Demuynck
  • Creation : Kevin Put
  • Creation : Kenny Vermeulen
  • Creation : Manuel Ostyn
  • Creation : Pieter Staes
  • Creation : Sophie Colens
  • Creation : Thomas Thysens
  • Creation : Derek Brouwers
  • Creation : Louise Maeyaert
  • Strategy Director : Tomas Sweertvaegher
  • Design Director : Jeroen Van Norren
  • UX/UI Designer : Jonas Vanhamme
  • DTP : Lies Van Eyck, Lies Ghyoot, Christien Vanherck
  • Technology Director : Yoeri Conickx
  • Developers : Olivier Rasquin, Bastien De Kan
  • Motion Design : Aad Verstraelen
  • 3D Design : Jente De hoon, Tom Ramakers
  • Client Services Director : Murielle Segers
  • Account Director : Jeremy Borremans
  • Account Team : Laetitia De Coster, Jente Smit, Tatiana Vandoorne
  • Production AI : NoComputer
  • Film Production Company : Disturb Studio
  • Radio Production Company : Bubbles
  • Retouching Studio : The Living Room
  • Influence Marketing : Stellar
  • Market Research : BUFFL
  • ATL Media : Space