Mutant maakte voor Eastpak een nieuwe wereldwijde merkcampagne die het emblematische creatief platform ‘Built to Resist’ oplaadt.
“Built to Resist 2023' brengt niet alleen het Eastpak-DNA van positiviteit en creatieve zelfexpressie tot leven, maar demonstreert en versterkt ook het meest prominente productkenmerk: duurzaamheid”, vertelt de adverteerder. “Aangezien elke Eastpak-tas een 30 year warranty heeft, is het niet ondenkbaar dat Eastpak er nog steeds is wanneer de mensheid nieuw terrein verkent op Mars.”
Wie aan Eastpak denkt, denkt aan fun, brave & venturous. Daarom koos Mutant om het product te tonen in een uitdagende en futuristische omgeving. 'Built to Resist 2023' kijkt vooruit naar de toekomst waarin de mensheid het leven op Mars verkent.
“De cinematografische film toont een samenleving waarin we niet langer op planeet Aarde wonen, maar onze vrije tijd nog wel hetzelfde invullen. Onze nieuwe thuis doet ons verlangen naar avontuur en laat onze jeugdige energie van verkenning en plezier terug opleven”, aldus Odin Saillé, de oprichter en ECD van Mutant.
De spot werd in twee dagen gefilmd op het vulkanische eiland Lanzarote, met zijn bijzondere landschappen die wel van Mars lijken te komen. Achter de camera vinden we het regisseursduo Maky Margaridis en Tristan Feres (Bleunuit). Om het effect van de zwaartekracht na te bootsen, werd een heuse kraan geïnstalleerd, waarbij de kabels in de postproductie gewist werden.
‘Built to Resist 2023’ is ook een subtiele knipoog naar ‘
Skeleton’, de iconische campagne uit 1997, met het beroemde geraamte in het midden van de woestijn, met zijn rugzak die nog altijd in perfecte staat verkeert. Dat geraamte duikt ook even op in de nieuwe productie.
“De creatie van een merkcampagne is iets persoonlijks, zeker voor een bekend merk als Eastpak”, aldus in-house brand marketing manager Florence Blanckaert. “Het vereist zowel vertrouwen als samenwerking. Hierin was Mutant (dat het budget won na een chemistry meeting, nvdr) de ideale partner om de toekomst vorm te geven. Ze verlegden de grenzen en hielden ons allemaal in spanning.”
“Er zijn maar weinig merken die zo tijdloos zijn als Eastpak”, besluit Odin Saillé. “Het is het soort briefing waar elk bureau van droomt: je eigen creatieve interpretatie mogen geven en de wereld tonen wat 'Built To Resist' betekent in het huidige culturele landschap.”
De per definitie internationale campagne zal lopen via de sociale netwerken, digitale kanalen, POS en OOH, zowat overal ter wereld.
Assets :
Credits :
-
Client :
Eastpak
-
Contacts :
Kelly De Block, Florence Blanckaert, Pete Winkworth
-
Agency :
Mutant
-
Business Director :
Maarten De Cuyper
-
CD :
Odin Saillé
-
Client Director :
Innie Tran
-
Creation :
Usman Abdul
-
Design Director :
Frank Schouwaerts
-
Design :
Ben Boliau
-
Motion Design :
Bob Van den Audenaerde
-
Client Manager :
Lina Mertens
-
Film Production Company :
Bleunuit
-
Producer :
Ernest Bouvier, Maky Margaridis
-
Line Producer :
Ernest Bouvier
-
Production Assistant :
Nina Perquis
-
Director :
Maky Margaridis
-
Director :
Tristan Feres
-
Photographer :
Louis Lekien
-
Production Service :
24/7
-
Local Producer :
Gunther Haase
-
Production Coordinator :
Patrick Klosse
-
Production Assistant :
Jaime Antonio Hernandez Perez
-
Location Manager :
Poppy Ramos, Francisco García Mateo
-
Runner :
Daniel Cabecera, Alberto Santana
-
First Director's Assistant :
Hugo Lebaillif
-
First Photographer's Assistant :
Elie Carp
-
DOP :
Cyrille Hubert
-
First Camera Assistant :
Léo Duclos
-
Second Camera Assistant :
Hugo Willocq
-
HMC :
Poppy Ramos, Desi Make up /Honey wagon
-
Stylist :
Edem Dossou
-
Stylist Assistant :
Anh Quynh
-
Set Designer :
Maori Thienot
-
Gaffer :
Hector Garcia
-
Electrician :
Natan Hernandez, Miguel Angel Crespo
-
Key Grip :
Patrick Cauderlier
-
Grip :
Alexandre Cauderlier, Mael Lamberton
-
Cast :
Christophe Diawaku Mbila @_kingin2, Jeff Cokson @flyestshot, Philippine Lecat, @okphilou, Victor Bouhier @rey..ky, Chloé Payen de Lapierre @claudepayendelapierre
-
Editor :
Rémy Monti
-
Cleaning / Flame :
Julien Mercier
-
Color Grading :
Arthur Paux
-
Sound Cy :
TRGDY Inc.
-
Sound Composition :
Dries Henderickx & Fabian van Doorslaer
-
Singer & VO :
Jazz Sanusi
-
Recording :
Siméon Viot & Rémy Monti