Fr

Campaigns

BBDO/Jupiler : "Postpone your birthday"

Dinsdag 31 Maart 2020

BBDO/Jupiler :



Jupiler ontwikkelde in samenwerking met BBDO een 100% lockdown activatie die gericht is naar diegenen die hun verjaardag in deze quarantaine-periode moeten vieren. Om het toch mogelijk te maken om hun verjaardag te vieren zoals het hoort, stelt de brouwer voor om hun verjaardag uit te stellen en in ruil daarvoor tien pintjes van Jupiler cadeau te krijgen. Die kunnen dan geconsumeerd worden in de favoriete bar van het feestvarken.

Om deel te nemen, dien je de website Jupilerbirthday.be te bezoeken, een nieuwe verjaardagsdatum te kiezen en de deelnemende bar of café te selecteren waar je samen met je vrienden van je tien pintjes kan genieten en van de rondjes die waarschijnlijk zullen volgen. De actie heeft als doel om de horeca te ondersteunen. Alles wordt aangekondigd op de sociale media. Op 24 uur tijd waren er al 3.600 personen die hun verjaardag hebben uitgesteld en was de activatie al goed voor een earned media bedrag van meer dan 200.000 euro.
Assets :
Credits :
  • Client : Jupiler / AB Inbev
  • Contacts : Josse Peremans, Maxime Pudzeis, Olivier De Pooter
  • Agency : BBDO Belgium
  • CD : Arnaud Pitz
  • Creation : Ariane Floderer
  • Creation : Gilles André
  • Account Team : Quentin Donckerwolcke, Lore Desmet
  • Design Director : Eric Leurquin
  • Design : Piet Boeykens
  • Digital Designer : Elena Haniotakis
  • Digital Development : Matthias Andriessen, Jonathan Pardon
  • Digital Project Director : Wouter Has
  • Copy Nl : Martijn Beckers
  • Strategy : Aurélie Russanowski, Jesse Donkor
  • Traffic Planners : Karine Uytterhoeven, Monique Van Moer