Fr

BLUE

Localisy.com aan het ziekbed van lokale handel

Vrijdag 31 Januari 2025

Localisy.com aan het ziekbed van lokale handel

Om weerwerk te bieden tegen de overheersing van de e-commerce giganten, biedt het Belgische platform Localisy.com een praktische oplossing voor retailers die hun verkoop in winkels willen stimuleren. Het richt zich ook tot steden die hun stadscentra nieuw leven willen inblazen, een belangrijk thema na de recente verkiezingen.
 
Localisy.com is ontstaan uit de visie van Guillaume Petta, een Luikse ondernemer die in 2015 een oplossing bedacht om kleine winkeliers te helpen zich te onderscheiden van de dominerende internationale platforms.
 
Tien jaar later, na de overname van Produweb en de ontwikkeling van Localisy Web Agency, keert de bedenker terug naar de roots van zijn project met een verbeterde versie van Localisy.com. Zijn doelstelling? De lokale bedrijven de middelen te geven om te concurreren met de reuzen, terwijl ze hun onafhankelijkheid behouden en verbonden blijven met hun klanten. Localisy.com biedt een all-in-one tool om hun zichtbaarheid te verbeteren en meer klanten aan te trekken, zonder buitensporige advertentiekosten of verlies van autonomie. Hetzelfde geldt voor particulieren, voor wie Localisy.com lokaal winkelen snel en gemakkelijk maakt: met een paar klikken kunnen ze lokale bedrijven leren kennen, het aanbod bekijken, exclusieve aanbiedingen krijgen en de lokale economie steunen.
 
“In 10 jaar heb ik met honderden winkeliers gewerkt en ze zijn nog steeds even onhandig als het gaat om online marketingtools, zoals betaalde en natuurlijke vermeldingen op Google, geautomatiseerde e-mails en sequencing, social advertising, AI, enzovoort. Het was tijd om het tij te keren en ze een lokale tool aan te reiken die ze zou helpen meer te verkopen, in hun winkel of online”, aldus Guillaume Petta.
 
Sinds 2024 kon Localisy.com al meer dan 340 betatesters aanspreken, van wie er 310 hun online pagina activeerden. Het platform heeft 49.000 actieve gebruikers en genereerde al meer dan 1.800 winkelbezoeken in de provincie Luik alleen al. Na deze succesvolle testfase bereidt Localisy.com zich voor op de verovering van heel Wallonië, met het ambitieuze doel om tegen het einde van het jaar 1.000 aangesloten handelaars te hebben. Het bedrijf heeft net € 1 miljoen opgehaald bij privé-investeerders.
 
Localisy.com heeft zes mensen in dienst en plant aanwervingen op het vlak van ontwikkeling, marketing en verkoop. Dit is het eerste start-up studioproject van Produweb.

Archief / BLUE