Fr

BRANDS

Happines voegt wat Soubry toe aan het leven

Woensdag 27 November 2024

Happines voegt wat Soubry toe aan het leven

Soubry is een emblematisch Belgisch merk. Het biedt al jaren kwaliteitsvolle pasta in alle vormen en variëteiten (Soubry was zelfs de uitvinder van de volkorenpasta), die geregeld in elke Belgische keuken te vinden is.
 
Het merk staat nu opnieuw in de spotlights met een nieuwe campagne, de eerste van Happiness, met als doel opnieuw de 'top of mind' en het 'heart' van de Belgen te worden.
 
“Voeg een beetje Soubry toe aan je leven” wordt gelanceerd via drie spots die stuk voor stuk perfect het dagelijkse leven illustreren, waar telkens symbolisch iets ‘beters’ wordt toegevoegd door Meneer Soubry, de verpersoonlijking van het logo van het huis...
 
Thomas Blomme, commercieel directeur Soubry: “Na jaren van relatieve stilte qua communicatie wilden we het unieke merk Soubry opnieuw tot leven brengen, op een frisse, jonge manier, maar dan wel 100% vanuit onze merkessentie en DNA: het dagelijkse pasta-merk voor de Belgen. We wilden niet voor een te traditionele campagne gaan, maar voor een campagne die kan opvallen. Luchtig, maar toch betekenisvol. En vooral ook een campagne die opnieuw in de verf zet hoe onze pasta’s niet enkel handig zijn voor elke dag, maar ook van de beste kwaliteit, waardoor die ‘elke dag’ net iets beter wordt. Naast de lancering van een nieuwe merkcampagne zijn we ook onze packaging design aan het opfrissen: die blijft ook trouw aan onze historie, maar dan in een moderner jasje, en moet vooral ook meer de kwaliteit van onze pasta’s uitstralen.”
 
“We wilden vooral ook dat de campagne ‘anders’ genoeg was binnen een categorie die doorgaans eerder generiek communiceert, die nog eens wat humor in de huiskamers brengt én die Soubry en zijn iconografie (het ‘Meneer Soubry’ beeldmerk) opnieuw in ons collectief geheugen krijgt. We besloten daarom om met de personificatie van het Soubry-beeldmerk te werken”, besluit Geoffrey Hantson, CCO van Happiness.

Archief / BRANDS