Fr

AWARDS

VIA stopt Soniq Award in nieuw kleedje

Zondag 9 Juni 2024

VIA stopt Soniq Award in nieuw kleedje

De Soniq Award werden vijf jaar geleden gelanceerd door VIA met als doel de kracht van sonic branding, creativiteit en innovatie op de radio te benadrukken. De prijs evolueert vandaag naar een nieuw formaat.

Onder de naam Soniq Sweet Spot wordt de prijs voortaan elk kwartaal uitgereikt aan een nieuwe radiospot - in het Frans en in het Nederlands - die originaliteit, creativiteit en productiewaarde combineert. “Radio advertising at its best”, aldus de organisatoren, die er een inspiratiebron voor audiomakers van willen maken. 

De jury bestaat uit creatieven, professionals van productiehuizen en journalisten: Pierre-Etienne Bonnet (Sonhouse), Debby De Ridder (Happiness), Toon Jansegers (Raygun), Wesley Kuystermans (LDV United), Alison Luca, (Lezarts Urbains), Arnaud Pitz (Egghunter), Benoit Pirson (Bleu nuit), Leen Renders (Geluidshuis), Merouane Saadi (Nextbroadcast), Régine Smetz (TBWA), Paul Wauters (Accenture Song), Griet Byl (MM) en Damien Lemaire (MM).

De eerste prijs die het eerste kwartaal bekroont, wordt half juni bekendgemaakt. Bedoeling is om het selectie- en jureringproces te versnellen, zodat er binnen een redelijke tijd na het einde van een kwartaal een winnaar bekend kan worden gemaakt; details over het selectieproces en de voorwaarden zijn beschikbaar op de VIA-website.

“Audioreclame is een vak apart en het is een grote uitdaging om auditieve territoria op te bouwen en tegelijkertijd creatief en origineel te zijn. Met deze nieuwe interpretatie van de Soniq Award wil VIA creaties in de verf zetten die als voorbeeld kunnen dienen en de audiomakers kunnen inspireren”, aldus Wout Dockx, secretaris-generaal van VIA.

Archief / AWARDS