Fr

TECH

Privacy Sandbox: het antwoord van Google op het verslag van IAB Tech Lab

Donderdag 22 Februari 2024

Privacy Sandbox: het antwoord van Google op het verslag van IAB Tech Lab

In een blogpost van Google hebben de ontwikkelaars van de Privacy Sandbox gereageerd op de recente kritiek van het IAB Tech Lab op de tool die de verdwijning van de third party cookies in Chrome moet compenseren. Volgens het rapport van het consortium dat instaat voor de bepaling van de standaarden voor de digitale advertentie-industrie, biedt de tool geen levensvatbare basis.
 
In zijn reactie, die wijst op de vele misverstanden en onnauwkeurigheden in het rapport, benadrukt Google om te beginnen dat het IAB Tech Lab de bredere doelstelling van de Privacy Sandbox lijkt te negeren: de privacy van de gebruikers verbeteren en tegelijk effectieve digitale reclame bevorderen.
 
“De Privacy Sandbox API's bieden bouwstenen die kunnen helpen om aan businessdoelstellingen te voldoen en toch de privacy van gebruikers te respecteren”, aldus de ontwikkelaars van Google. “Ze zijn niet ontworpen om third party cookies of andere identifiers zomaar te vervangen. Om de vertrouwelijkheid van gebruikersgegevens aanzienlijk te verbeteren, is het niet haalbaar om alle bestaande marketingstrategieën opnieuw te creëren. Het is echter wel mogelijk om oplossingen te bieden die voldoen aan businessdoelstellingen door bestaande benaderingen aan te passen en, in sommige gevallen, nieuwe te bedenken.”
 
Ze erkennen dat “deze verandering investeringen, inspanningen en samenwerking vereist”, maar besluiten dat hun project “zowel noodzakelijk als haalbaar” is.
 
Lees hier meer.

Archief / TECH