Fr

AGENCIES

Karel Vinck creëert Finch Collective

Woensdag 14 Februari 2024

Karel Vinck creëert Finch Collective

Na zijn vertrek bij Publicis Groupe pakt ex-CEO Karel Vinck uit met een nieuwe structuur die hij Finch Collective doopte. Bedoeling: samen met een aantal partners en hun diverse expertises ervoor zorgen dat klanten – merken zo je wilt – kunnen rekenen op een data-driven end-to-end service die beantwoordt aan al hun communicatienoden.
 
“Ik heb aan een lokaal operationeel model gewerkt, door lokale start-ups te verenigen vanuit één value proposition: Become – Bond - Build. En dat dus met zes partners die een even groot aandeel in het bedrijf Finch Collective hebben”, aldus Karel Vinck die erop wijst dat de partners tegelijk ook autonoom met hun eigen start-up actief blijven.
 
Het gaat om Defiant van Maarten Van Herck en Lode Vochten (content), Dear Digital met Niels Desot (e-commerce), Marked en Hanne T’Kindt (demand generation), WeHave en Oliver Wolfs (data) en Jeroen Depraetere (productie). Vinck zelf zal zich focussen op strategie en project management.
 
Finch Collective omschrijft zichzelf als ’s werelds eerste agency dat werkt als een app die inhouse ontwikkeld werd en het hele proces efficiënter moet maken. De eerste klanten zijn alvast al overtuigd.
 
Ontdek het hele verhaal in ons gesprek met Karel Vinck hier.
 

Archief / AGENCIES