Fr

MEDIA

RMB bevestigt partnerschap met Glimpact voor implementatie van als duurzaam gelabelde reclameblokken op RTBF en NRJ

Dinsdag 20 December 2022

Zoals op 5 december aangekondigd in het interview dat we hadden met Valérie Janssens, bevestigt RMB dat het vanaf 2023 als duurzaam gelabelde reclameblokken zal aanbieden op de RTBF en op NRJ.

Doelstelling is die “duurzame” producten en diensten een andere zichtbaarheid bieden, op voorwaarde dat ze beantwoorden aan duurzaamheidscriteria gebaseerd op de OEF (Organisation Environmental Footprint) en PEF (Product Environmental Footprint) scores voor de meting van de milieuafdruk van producten en organisaties; daarvoor zal een beroep worden gedaan op de diensten van Glimpact als wetenschappelijke en technische waarborg.

De oefening van RMB en Glimpact is er in eerste instantie op gericht een PEF-score toe te kennen aan producten in de voedingssector. RMB benadrukt dat de criteria per productcategorie bepaald zullen worden in overleg met de RTBF en NGroup.

De regie voegt eraan toe dat ze hoopt het charter voor in aanmerking komende producten al in het eerste trimester te kunnen uitbreiden naar de voedingsproducten met de minste impact. Als de Proof of Concept succesvol is, kan die later dit jaar worden uitgebreid tot textiel, schoenen, beauty en verzorging. RMB heeft de ambitie om voor alle organisaties, producten en diensten een OEF- of PEF-score in zijn planningstools op te nemen.

Archief / MEDIA