Fr

AGENCIES

Ogilvy Social.Lab introduceert Tok.Lab op alle markten

Zondag 28 Augustus 2022

Ogilvy Social.Lab introduceert Tok.Lab op alle markten

TikTok staat dit najaar zeker in de belangstelling in België. Nadat enkele weken de opening van een Belgische antenne aangekondigd werd, onthult Ogilvy Social.Lab de nieuwe creatie van Yves Baudechon & co: Tok.Lab.

Twaalf  jaar na de oprichting van een van de bureaus die in sociale media investeerden en het uitrollen van dit succesverhaal in de Verenigde Staten, Europa en Azië met Ogilvy en WPP, beginnen de oprichters van Social Lab nog eens opnieuw met de creatie van deze nieuwe entiteit die merken wil helpen om de kracht van TikTok te benutten.

Het bureau dat een complete dienstverlening wil aanbieden op het gebied van strategie, creatie, geluid, media, commerce, influence en intelligentie voor zowel Belgische als internationale merken, werkt al voor bedrijven als Mondelez (Milka), Coca-Cola, L'Oréal en Vans.

Het koestert wereldwijde ambities, zoals Yves Baudechon, de voorzitter van Social Lab en lid van de board van Ogilvy Worldwide (foto) bevestigt: “Vanaf het begin zullen we kantoren hebben in New York, Brussel en Kaapstad en vanaf 2023 in Azië. We gaan Tok.Lab binnen Ogilvy ontwikkelen, aangezien we in 2013 een groot deel van onze Social Lab-aandelen aan WPP/Ogilvy hebben verkocht. Onze ambitie is om binnen WPP een centrum van excellentie te zijn voor merken die TikTok volledig willen benutten. Dit doen we door de expertise, de mogelijkheden, het talent en de workflows te centraliseren in één toegewijd team van experts.”

Tok.Lab staat onder leiding van Arnaud Vanhemelryck, social & performance global director van Ogilvy. Hij kan voor het commerciële luik rekenen op Selim Hamzaoui, account director bij Ogilvy Social.Lab Belgium.

“TikTok is een wereld op zich. En iedereen wil er een graantje van meepikken, maar slechts enkelen weten hoe ze het goed moeten aanpakken,” zegt Arnaud Vanhemelryck. “We zien dat merken langzaam maar zeker overwegen om de sprong te wagen naar het snelst groeiende digitale platform van het voorbije decennium. Wat we ook met zekerheid weten is dat de traditionele aanpak en organisatie van agentschappen niet zal passen bij het tempo of de culturele dynamiek van TikTok. Dit is waar Tok.Lab in beeld komt. Wij hebben de kennis en willen merken helpen om de spelregels van het platform onder de knie te krijgen en culturele weerklank te vinden. Dankzij onze nauwe relatie met de TikTok-teams, eigen intelligence-tools maar ook onze eigen talenten die leven voor dit platform, kunnen we dit waarmaken. De mogelijkheden voor merken die het goed doen zijn aanzienlijk, zowel voor engagement, culturele relevantie, share of voice en commerce.”

De Belgische lancering wordt officieel gemaakt op 30 september, tijdens een conferentie die ‘What the Tok’ gedoopt werd en georganiseerd wordt in samenwerking met partners als TikTok Europe en Massive Music.

Archief / AGENCIES