Fr

MEDIA

Kansspelen en reclame: AEA op dezelfde golflengte als VIA

Dinsdag 17 Mei 2022

Kansspelen en reclame: AEA op dezelfde golflengte als VIA

Net als hun collega's van VIA in de audiovisuele sector zijn ook de OOH-specialisten ervan overtuigd dat een ethisch en verantwoord beheer van kansspelreclame mogelijk is en op korte termijn kan worden ingevoerd.
 
JCDecaux, Clear Channel en Belgian Posters steunen daarom via hun beroepsorganisatie (AEA) de voorstellen van VIA voor zelfregulering en willen de regering een duidelijk signaal geven, vanuit “de wens om een dialoog aan te gaan en actief bij te dragen aan de ontwikkeling van oplossingen voor zelfregulering in de kansspelsector”.
 
De leden van de AEA zijn het eens met het tweeledige voorstel van de VIA: enerzijds moeten de campagnes van de gokindustrie worden gericht op zones voor volwassenen, waarbij zones voor jongeren, zoals die rond scholen, moeten worden vermeden.
 
Anderzijds stemmen zij er ook mee in 20% van de reclame-inkomsten uit de goksector te herinvesteren in OOH-bewustmakingscampagnes om de gevaren van gokken onder de aandacht te brengen. Bovendien stellen zij voor om onderaan elke gokposter een informatieve boodschap toe te voegen waarin wordt gewezen op de potentiële gevaren van gokken.

Archief / MEDIA