Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

LDV United geniet van Aoste

Zondag 8 December 2024

LDV United geniet van Aoste

In de nieuwe campagnespot van Aoste en op het moment dat de hapjes voor bij het aperitief op tafel komen, is een jonge vrouw duidelijk vastbesloten om haar favoriete hapje, de Bistro Patron, voor zichzelf te houden. Ze improviseert een hele slimme strategie om haar doel te bereiken en waagt zich aan een indrukwekkende tactiek om al haar disgenoten buitenspel te zetten.

“Uit onderzoek blijkt dat smaak de belangrijkste driver is voor consumenten bij de aankoop van broodbeleg, snacks en aperitiefproducten”, aldus Yaël De Wit, accountmanager bij LDV United. “Aoste blinkt hierin uit, zoals blijkt uit blindesmaaktests. Ondanks de huidige trend van gevarieerd eten (een mix van "indulgence" en "gezond"), blijft smaak voor de Bourgondische Belg de doorslaggevende factor. We willen al die Bourgondische Belgen duidelijk maken dat ze met Aoste gerust kunnen zijn van een onweerstaanbare smaak. Op elke gelegenheid, maar vooral tijdens een gezellige apéro.”

“Aoste was al een tijdje uit beeld verdwenen”, vervolgt de account. “Het was dus hoog tijd te werken aan een sterke positionering en die te vertalen naar een merkplatform. Een positionering waarmee het merk zich zou kunnen onderscheiden van de rest, zowel met zijn look&feel als met zijn tone of voice.”
 
En daar is het zeker geslaagd. “We wilden ons het moment van het aperitief toe-eigenen, maar dan op een originele manier”, vervolgen creatieven Manon Penné etn Vivienne Mak. “In plaats van ons te concentreren op het gezellige moment van de maaltijd, zetten we wat er net voorkomt in de kijker: het moment wanneer de apéroplank op tafel gezet wordt. Oftewel het moment wanneer een gezellige avond met vrienden plots uitdraait in een tactisch steekspel. Want geef toe, iedereen maakt op een of andere manier wel een battle plan om zijn/haar favoriete snacks voor zich te houden.”
 
Dat herkenbaar inzicht vertaalden de creatieven in een bijzonder filmische spot met knipogen naar Hollywoodiaanse actiescènes. Zo’n overdreven filmische aanpak over een eerder banaal moment zorgt voor een mooi en grappig contrast.
 
De campagne is te zien op tv en in de bioscoop, maar ook via (D)OOH, print en digital.
 
“Met ‘Ongegeneerd Lekker’ als gloednieuwe baseline vertaalden we onze strategie meteen ook in een heldere boodschap. Dat je gerust schaamteloos mag genieten van de lekkere dingen in het leven”, besluit Wesley Kuystermans, CD van LDV United. “We zijn heel trots op deze campagne. Ze vertegenwoordigt het soort werk waarvoor we staan bij: grappig, markant en populair. Wat dat betreft, voelden we meteen een oprechte affiniteit met het DNA van Aoste.”
Assets :
Credits :
Client: Aoste
​Contacts: Inge Ooms, Sofie Gorleer, Sandra Dhondt, Pim Vermeulen ​
​Agency: LDV United
​CD: Wesley Kuystermans, Yannick Schoch
​Creation: Manon Penné, Vivienne Mak
​Account: Yaël De Wit, Tim Janssens
​Strategic Director: Dennis Vandewalle
​Strategic Planner: Frieke Trompet
​Design: Jeffrey Uten
​DTP: Stijn Voeten, Sandra Wulffaert
​Production: DIPLOMAT
​Director: Guy Goossens
​Sound: La Vita Studios