Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Atypic maakt dromen waar voor ixina

Zondag 22 September 2024

Atypic maakt dromen waar voor ixina

‘Wij maken je dromen waar’. In het verlengde van de ixina-slogan en in samenwerking met Toast Production creëerde Atypic ‘Dromenjagers’. In deze digitale serie ontdekken we hoe chocolademakers Dominique en Julius Persoone hun stoutste dromen waarmaken. 

Als chef-kok werd Dominique Persoone verliefd op chocolade. Hij brak met de conventies door een chocoladefabriek in plaats van een restaurant te openen. Zijn creaties die een hoog rock’n’roll gehalte hebben, konden al heel wat beroemdheden zoals Billie Eilish, de Rolling Stones en nog vele andere grote namen bekoren.
 
Zijn zoon Julius die ook chocolatier is, onderscheidt zich door zijn creaties die emoties en hyperwetenschappelijke technieken combineren. Zo slaagde hij erin patiënten met keelkanker opnieuw smaken te laten beleven door samen met Dr. Thomas Moors chocolade op basis van kunstspeeksel te fabriceren. In 2023 werkte hij ook samen met het Momu Fashion Institute om een doos chocolaatjes te creëren geïnspireerd door Belgische modeontwerpers zoals Walter Van Beirendonck, Dries Van Noten en Raf Simons.
 
“Dominique en Julius Persoone zijn een dynamisch en creatief duo die bereid zijn om elke culinaire uitdaging aan te gaan”, aldus ixina dat het duo in juni onder de arm nam als ambassadeurs. “In 2023 werden vader en zoon door Gault&Millau uitgeroepen tot ‘Chocolatier van het Jaar’ voor Vlaanderen. Hun gedurfde aanpak en engagement voor duurzame creativiteit sluiten perfect aan bij onze waarden. Dit partnerschap biedt uitzicht op heel wat samenwerkingen en versterkt het imago van ixina als keukenmerk dat resoluut focust op creativiteit en duurzaam engagement.”
 
Een van deze samenwerkingen is de release deze week van ‘Dromenjagers’, een webserie die bedacht en gemaakt werd door een ander duo, bestaande uitAtypic (een bureau dat zijn naam niet heeft gestolen) en Toast Production.
 
In beeld verwezenlijken vader en zoon Persoone hun wildste dromen. De eerste ontsproot aan Julius' wilde en gekke verbeelding: kun je chocomousse maken tijdens een pogo?
 
“Vanuit strategisch oogpunt hebben we de noodzaak vastgesteld om het hart van ons publiek te veroveren om onze merkvoorkeur te versterken”, vervolgt ixina. “Als marktleider is merkbekendheid niet langer een probleem, maar onze doelstelling is om onze plaats op de lijst van Vlaamse prospects met een keukenproject te verzekeren. We hebben onze ambassadeurs dus bij wijze van emotionele hefboom ingezet om mee gebruik te maken van de hype die hen omringt.”
 
‘Dromenjagers’ telt vier afleveringen, die op regelmatige tijdstippen gereleast zullen worden op Dromenjagers.be, maar ook op Facebook, Instagram, TikTok en YouTube, via teasers om traffic naar het online platform te genereren.
 
“Dominique en Julius Persoone combineren durf en creativiteit”, besluit Isabelle Vermeir, algemeen directeur van ixina. “Daardoor biedt elke aflevering een unieke ervaring en een behoorlijk waanzinnig avontuur, waarin humor, uitdaging en plezier gecombineerd worden. Maar tegelijkertijd geeft de serie uitdrukking aan ons engagement als keukenspecialisten om de meest persoonlijke dromen waar te maken, met expertise en knowhow.”
Assets :
Credits :
Client: ixina
Contact: Fiona Amoroso
Agency: Atypic
Film Production Cy: Toast Production
Director: Jeroen Willekens
Sound : Bleu Nuit - Benoit Pirson