Brand Positioning TV Campaign
TéléSAT
Kantar identificeert drie regels voor groei voor merken na analyse van 6,5 miljard consumptiedatapunten
Dinsdag 14 Mei 2024
XMP officieel afgetrapt
Maandag 13 Mei 2024
Meer relevantie voor mediaplanners en marketeers
Woensdag 8 Mei 2024
Bioscoopbezoek nog steeds in stijgende lijn in 2023
Dinsdag 7 Mei 2024
Koen Verwee juryvoorzitter op de Belgian Marketing Awards
Dinsdag 14 Mei 2024
CB Awards: 169 shortlists, waarvan 39 voor FamousGrey
Dinsdag 14 Mei 2024
Clio: de demo van les Bleues klopt Barbie
Donderdag 2 Mei 2024
INMA: Best in Show voor Helsingin Sanomat en twee prijzen voor Mediahuis
Zondag 28 April 2024
SXSW festival krijgt Europese editie
Dinsdag 14 Mei 2024
UBA Trends Day: "Make sure you're connected", door Griet Byl (MM)
Zondag 5 Mei 2024
Technologie en creativiteit op het programma van de MM Tech Club
Donderdag 25 April 2024
VUB-communicatiestudenten organiseren nieuwe editie van hun Job Fair
Donderdag 11 April 2024
Artificiële Intelligentie en de Grote Verdwijntruc, door Petra De Roos (ACC)
Woensdag 1 Mei 2024
Over het belang van een #MeToo voor klimaatactie, door Griet Byl (MM)
Dinsdag 30 April 2024
Flock, pop-up agency met positieve impact
Dinsdag 30 April 2024
New Talent: Samuel Lepage (student, ESA Saint-Luc Bruxelles)
Dinsdag 30 April 2024
WE BELIEVE THAT HOW BRANDS ACT IS AS IMPORTANT AS WHAT THEY SAY. RATHER THAN ONLY BEING EXPOSED TO YOUR CAMPAIGNS, PEOPLE WANT TO INTERACT WITH YOUR BRAND. THAT’S WHY WE BELIEVE IN THE EFFICIENCY OF BRAND EXPERIENCE. AND THAT’S WHAT WE DO BEST AT SECONDFLOOR : CREATING "OFF AND AND ONLINE BRAND EXPERIENCES" FOR CLIENTS SUCH AS NESTLE, IKEA OR DELHAIZE. OUR STRATEGIC AND CREATIVE SKILLS PRODUCE INTEGRATED BRAND EXPERIENCES ACROSS THE INCREASING NUMBER OF TOUCH POINTS. ALL THIS WHILE STAYING PERFECTLY IN LINE WITH YOUR BRAND STRATEGY AND BUILDING YOUR BRAND STORYTELLING ON A DAY TO DAY BASIS.
CONVICTIONS ELEVATE BRANDS.
Specialization | Advertising Brand Activation & Promotion Digital & Social Media |
Year of creation | 2007 |
Advertiser | Brand | Activity |
AS WATSON | ICI PARIS XL | Brand Activation & Promotion |
BEPS International School | Advertising 2018 |
|
DOMITYS | Advertising 2018 |
|
Durobor | Corporate & Institutional Communication |
|
Ikea Belgium | IKEA | Brand Activation & Promotion |
IPM | Advertising |
|
JCDECAUX | VILLO ! | Advertising 2018 |
KIA BELGIUM | KIA | Advertising |
LIGUE BRAILLE - BRAILLELIGA | Advertising |
|
Nestle | PURE LIFE | Advertising |
Nestle | DOLCE GUSTO | Brand Activation & Promotion |
NESTLE PURINA PETCARE | FELIX PETFOODS | Brand Activation & Promotion 2018 |
NESTLE WATERS BENELUX | PERRIER | Advertising |
TROC.com | ||
UNILEVER BELGIUM FOODS & HPC | BECEL | Advertising |
General Manager
Director
Concept Provider
Head of Strategy
Concept Provider
Event Producer
Graphic designer
Social Media Manager
Event support
Senior Account Manager
Art Director & Grapic Designer
Senior Account Manager
TéléSAT
Ligue Braille - Brailleliga
IKEA
BEA Awards
Maandag 23 Maart 2020
Donderdag 12 Maart 2020
Donderdag 23 Januari 2020
Zondag 12 Januari 2020
Donderdag 21 November 2019
Dinsdag 5 November 2019
Zondag 3 November 2019
Woensdag 30 Oktober 2019
Maandag 28 Oktober 2019
Dinsdag 1 Oktober 2019
Dinsdag 17 September 2019
Donderdag 29 Augustus 2019
Dinsdag 27 Augustus 2019
Dinsdag 20 Augustus 2019
Woensdag 3 Juli 2019
Dinsdag 2 Juli 2019
Dinsdag 28 Mei 2019
Dinsdag 21 Mei 2019
Donderdag 16 Mei 2019
Maandag 6 Mei 2019
Donderdag 21 Maart 2019
Woensdag 20 Maart 2019
Dinsdag 19 Februari 2019
Maandag 18 Februari 2019
Donderdag 7 Februari 2019
Dinsdag 5 Februari 2019
Woensdag 16 Januari 2019
TéléSAT
Ligue Braille - Brailleliga
IKEA
DESCRIPTION
How to communicate the IKEA food offer in an innovative way, different from the stores and the catalog?
DÉFIS
The challenge was to show-case the food offer ‘all under one roof’: storing, cooking&preparing, serving&eating. The brief insisted on creating visibility for IKEA in a different way and making the brand IKEA a more desirable brand by engaging non-customers emotionally.
SOLUTIONS
Gäst: a global and aspirational IKEA food universe.
Gäst is an apartment furnished and decorated with IKEA products only. A trendy venue where 16 selected guests were invited with their friends to experience a unique and authentic moments around food and… having fun!
For the first time consumers were able to actively and freely live a IKEA universe.
The event was communicated through social media and PR campaign with no obvious brand presence.
IMPACT
The results were overall beyond all expectations.
The free off and online print coverage was huge including the major Belgian lifestyle magazines and newspaper (Knack, Le Vif Week-end, Victoire, Feeling Wonen, lesoir.be, hln.be, standaard.be). 112 articles were published.
The Net net value is estimated at 114.735 € (print + online + instagram + twitter) with a total reach of 37.318.017.
The social media played a major role creating additional earned media: the teasing video generated 750.000 views, 3.000 likes and 150 comments and GÄST was mentioned more then 5.800 times on Facebook and on Instagram.
Zoeken
Op zoek naar iets ?
Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.
Artikel voorbehouden aan onze leden
Al een MM-account ?
Vragen ?Nog geen lid van MM ?
Krijg gedurende een maand gratis toegang tot al onze digitale content.
BedrijfsabonnementNEEM CONTACT MET ONS OP
MEDIA MARKETING
MARCOM WORLD SRL
Av Herrmann Debroux 54
1160 Bruxelles - Belgique
Tel : 02 372 21 30
E-mail : info@mm.be
CEO
Serge De Schryver
General Manager
Fred Bouchar
Chief Editor
Damien Lemaire
Chief Editor
Griet Byl
Sales & Client Director
Margaux De Schryver
Journalist
Bart Cattaert
Edit your dashboard
Voeg een "Watcher" toe
Voeg een "Watcher" toe
U kunt een watcher eenvoudig toevoegen door een of meer trefwoorden in te vullen.
Elke dag van de week wordt er een e-mail naar u verzonden met het laatste nieuwsberichten dat beantwoorden aan uw Watchers.
Artikel voorbehouden aan onze leden
Nog geen lid van MM ?
Krijg gedurende een maand gratis toegang tot al onze digitale content.
BedrijfsabonnementDaily | Freemium access |
5 x week | MM e - News |
1 x week | MM Brunch |
1 x week | MM Tech |
10 x year | MM Best of Research |
10 x year | MM Blue |
4 x year | MM Magazine (digital) |
Cookies
Door het raadplegen van deze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies die jouw ervaring, de werking en het aantal bezoekers van onze website meet. Meer info