Brand Positioning TV Campaign
TéléSAT
Paul vs. Tyson: Netflix fédère 108 millions de streamers
Mercredi 20 Novembre 2024
Comedy Central en Belgique francophone avec Transfer Media
Lundi 18 Novembre 2024
Tech, contenu et durabilité au menu de RMB
Lundi 18 Novembre 2024
Pourquoi Google bloque (en partie) les résultats de search des éditeurs européens
Vendredi 15 Novembre 2024
World Television Day : la TV comme pierre angulaire de la démocratie
Lundi 18 Novembre 2024
Petra De Roos (ACC) : "82% des marketers considèrent la créativité comme un superpouvoir, mais en Belgique, ce pourcentage reste bloqué à 59%"
Dimanche 17 Novembre 2024
Le Conseil de la Publicité publie la MàJ de la Convention alcool
Mardi 12 Novembre 2024
Christian de la Villehuchet (EACA) : "Notre industrie a besoin d'une voix forte pour défendre sa valeur auprès de tous les acteurs"
Dimanche 3 Novembre 2024
Serviceplan et MM sondent les super-pouvoirs des CMO: Valérie Delaby, vol.3
Mardi 19 Novembre 2024
Serviceplan et MM sondent les super-pouvoirs des CMO: Ewoud Van Der Heyden (BMW), vol. 2
Mardi 12 Novembre 2024
Serviceplan et MM sondent les super-pouvoirs des CMO: Aline Lemaire, vol. 1
Lundi 4 Novembre 2024
The Trade Desk investit le streaming
Jeudi 21 Novembre 2024
Innovation et IA au coeur du MM Tech Club
Jeudi 21 Novembre 2024
Adweek's Top 100 Fastest Growing Agencies: Socialsky dans le top mondial
Jeudi 21 Novembre 2024
Oasis : un spectaculaire exemple de création de mondes virtuels en temps réel, par Clo Willaerts
Jeudi 21 Novembre 2024
WE BELIEVE THAT HOW BRANDS ACT IS AS IMPORTANT AS WHAT THEY SAY. RATHER THAN ONLY BEING EXPOSED TO YOUR CAMPAIGNS, PEOPLE WANT TO INTERACT WITH YOUR BRAND. THAT’S WHY WE BELIEVE IN THE EFFICIENCY OF BRAND EXPERIENCE. AND THAT’S WHAT WE DO BEST AT SECONDFLOOR : CREATING "OFF AND AND ONLINE BRAND EXPERIENCES" FOR CLIENTS SUCH AS NESTLE, IKEA OR DELHAIZE. OUR STRATEGIC AND CREATIVE SKILLS PRODUCE INTEGRATED BRAND EXPERIENCES ACROSS THE INCREASING NUMBER OF TOUCH POINTS. ALL THIS WHILE STAYING PERFECTLY IN LINE WITH YOUR BRAND STRATEGY AND BUILDING YOUR BRAND STORYTELLING ON A DAY TO DAY BASIS.
CONVICTIONS ELEVATE BRANDS.
Specialization | Advertising Brand Activation & Promotion Digital & Social Media |
Year of creation | 2007 |
Advertiser | Brand | Activity |
AS WATSON | ICI PARIS XL | Brand Activation & Promotion |
BEPS International School | Advertising 2018 |
|
DOMITYS | Advertising 2018 |
|
Durobor | Corporate & Institutional Communication |
|
Ikea Belgium | IKEA | Brand Activation & Promotion |
IPM | Advertising |
|
JCDECAUX | VILLO ! | Advertising 2018 |
KIA BELGIUM | KIA | Advertising |
LIGUE BRAILLE - BRAILLELIGA | Advertising |
|
Nestle | PURE LIFE | Advertising |
Nestle | DOLCE GUSTO | Brand Activation & Promotion |
NESTLE PURINA PETCARE | FELIX PETFOODS | Brand Activation & Promotion 2018 |
NESTLE WATERS BENELUX | PERRIER | Advertising |
TROC.com | ||
UNILEVER BELGIUM FOODS & HPC | BECEL | Advertising |
Concept Provider
Event Producer
Graphic designer
Social Media Manager
Event support
Art Director & Grapic Designer
Senior Account Manager
TéléSAT
Ligue Braille - Brailleliga
IKEA
Mercredi 6 Décembre 2023
Mardi 16 Janvier 2024
Lundi 12 Février 2024
Jeudi 6 Juin 2024
Lundi 17 Juin 2024
Jeudi 27 Juin 2024
Mercredi 23 Octobre 2024
BEA Awards
Jeudi 12 Mars 2020
Jeudi 23 Janvier 2020
Dimanche 12 Janvier 2020
Jeudi 21 Novembre 2019
Mardi 5 Novembre 2019
Dimanche 3 Novembre 2019
Mardi 1 Octobre 2019
Mardi 17 Septembre 2019
Jeudi 29 Août 2019
Mardi 27 Août 2019
Mardi 20 Août 2019
Mercredi 3 Juillet 2019
Mardi 2 Juillet 2019
Mardi 28 Mai 2019
Mardi 21 Mai 2019
Jeudi 16 Mai 2019
Jeudi 21 Mars 2019
Mercredi 20 Mars 2019
Mardi 19 Février 2019
Lundi 18 Février 2019
Jeudi 7 Février 2019
Mercredi 16 Janvier 2019
Mercredi 9 Janvier 2019
Jeudi 21 Novembre 2024
TéléSAT
Ligue Braille - Brailleliga
IKEA
DESCRIPTION
How to communicate the IKEA food offer in an innovative way, different from the stores and the catalog?
DÉFIS
The challenge was to show-case the food offer ‘all under one roof’: storing, cooking&preparing, serving&eating. The brief insisted on creating visibility for IKEA in a different way and making the brand IKEA a more desirable brand by engaging non-customers emotionally.
SOLUTIONS
Gäst: a global and aspirational IKEA food universe.
Gäst is an apartment furnished and decorated with IKEA products only. A trendy venue where 16 selected guests were invited with their friends to experience a unique and authentic moments around food and… having fun!
For the first time consumers were able to actively and freely live a IKEA universe.
The event was communicated through social media and PR campaign with no obvious brand presence.
IMPACT
The results were overall beyond all expectations.
The free off and online print coverage was huge including the major Belgian lifestyle magazines and newspaper (Knack, Le Vif Week-end, Victoire, Feeling Wonen, lesoir.be, hln.be, standaard.be). 112 articles were published.
The Net net value is estimated at 114.735 € (print + online + instagram + twitter) with a total reach of 37.318.017.
The social media played a major role creating additional earned media: the teasing video generated 750.000 views, 3.000 likes and 150 comments and GÄST was mentioned more then 5.800 times on Facebook and on Instagram.
Rechercher
Vous êtes à la recherche de quelque chose ?
Encodez votre e-mail ci-après et recevez un lien pour créer votre mot de passe.
CONTACTEZ-NOUS
MEDIA MARKETING
MARCOM WORLD SRL
Av Herrmann Debroux 54
1160 Bruxelles - Belgique
Tel : 02 372 21 30
E-mail : info@mm.be
CEO
Serge De Schryver
General Manager
Fred Bouchar
Chief Editor
Damien Lemaire
Chief Editor
Griet Byl
Sales & Client Director
Margaux De Schryver
Journalist
Bart Cattaert
Edit your dashboard
Ajouter un "Watcher"
Ajouter un "Watcher"
Vous pouvez ajouter un watcher simplement en encodant un ou plusieurs mot-clés.
Chaque jour de la semaine, un e-mail vous sera envoyé en listant les dernières news répondant à vos Watchers.
Article réservé aux membres
Pas encore membre MM ?
Accédez gratuitement à tout notre contenu digital durant 1 mois.
Abonnement d’entrepriseNotre contenu digital :
Daily | Freemium access |
5 x week | MM e - News |
1 x week | MM Brunch |
1 x week | MM Tech |
10 x year | MM Best of Research |
10 x year | MM Blue |
4 x year | MM Magazine (digital) |
Cookies
En poursuivant votre navigation sur ce site, vous acceptez l’utilisation des cookies permettant le partage de votre expérience, ainsi que le bon fonctionnement et la mesure d’audience de notre site internet. Plus d’infos