Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

BBDO en P&V duiken samen in nieuw avontuur

Zondag 24 Maart 2024

BBDO en P&V duiken samen in nieuw avontuur

De wereld digitaliseert in snel tempo, en menselijk contact wordt zeldzamer. Dat geldt ook voor de verzekeringswereld, waar het aanbod groter wordt, maar de kans dat je een mens voor je krijgt, steeds kleiner. En daar beslist P&V als coöperatieve vennootschap om tegen de stroom in te zwemmen, door zijn adviseurs centraal in de klantenervaring te zetten.

“P&V is een Schone Slaapster die wakker moet worden gemaakt: naambekendheid, attributie, merkoverweging, drie belangrijke activa die de komende vijf jaar moeten worden verbeterd”, aldus Thierry Ballas, head of marketing communication, bij wijze van inleiding. “Om dat doel te bereiken, moeten we de belangrijkste onderscheidende kracht van het merk inzetten: het netwerk van agenten en hun - echte - dagelijkse menselijke betrokkenheid.”
 
Vandaar de briefing aan BBDO, het nieuwe bureau van P&V sinds december vorig jaar: hoe kunnen we dit concept van menselijke betrokkenheid creatief vertalen op lange termijn en in een multimediacampagne, maar tegelijk een herkenbare rode draad creëren om de merkattributie te verhogen?
 
“De adviseurs zijn niet gewoon namen in een brochure, maar mensen van vlees en bloed, die hun klanten persoonlijk kennen en ondersteunen in alle facetten van hun leven”, vervolgt Marc Richard Vander Heyden, de CD van BBDO. “En het is in die context dat we vanaf nu de avonturen van Pascal volgen, een van de 400 adviseurs van P&V. Pascal leidt een leven zoals dat van ons, met pieken en dalen, leuke en minder leuke verrassingen.”
 
“Net daarom is hij de juiste persoon om ons oplossingen aan te bieden op maat van onze noden. Want de adviseurs van P&V zijn “verzekeraars, maar bovenal mensen”, vervolgt Thierry Ballas. Dus is er geen verhaal te zot om met aandacht en empathie naar te luisteren.
 
De avonturen zullen gedurende 35 weken bijna continu te volgen zijn op tv, in de bioscoop, in digital en via de sociale netwerken, ondersteund door een maximale inzet van de media van P&V, POS en interne communicatie inbegrepen. Het concept wordt ook aangepast voor alle sponsorships en events voor de komende jaren. De reeks wordt afgetrapt met de man die zijn huis overstroomd aantreft na een vakantie aan zee.
 
“We zijn enorm fier op deze campagne, en de nieuwe slogan van het merk P&V”, besluit Thierry Ballas. “Fier, omdat de slogan direct geïnspireerd is door onze adviseurs. Door naar hen te luisteren, en te observeren hoe ze dagelijks met hun klanten omgaan. Het is niet zomaar een baseline, maar een realiteit, en een sterke troef van ons netwerk. Deze campagne werd door hen geïnspireerd, en is volledig aan hen opgedragen”, besluit hij.
Assets :
Credits :
Brand: P&V
Contacts: Thierry Ballas, Denis Reinier
Agency: BBDO
CD: James Gambrill, Marc Richard Vander Heyden, Antoinette Ribas
Creatives: Loup Delpierre, Louise Cornet, Massimo De Pascale, François Massinon
NL copywriter: Philippe Mertens
Strategy – Head of Think: Fons Van Dyck & Carola Michiels
Account Team: Pascal Kemajou, Emmy Haegeman, Helena Van Lyl
Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove
Sound engineer: Mathieu Schots
Editor SoMe: Neil Skeet
Production company: Czar.be
Director: Bart Timmer
Executive Producer: Eurydice Gysel
Producer: Lander Engels
DOP: Ruben Impens
Art Direction: Tanker
Special Effects: Movie Fx
Set Photographer: Toon Aerts
Editor: Manu Van Hove
Grading: Olivier Ogneux
Online VFX & Graphics: Dries Derycke