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Le CIM revisite son année 2023
Jeudi 25 Avril 2024
Le téléviseur reste le device préféré des Européens
Mardi 23 Avril 2024
Retail: 76% des Belges considèrent que le modèle du discount prévaudra à l'avenir
Mardi 23 Avril 2024
Seen from Space - SVOD en Flandre: un univers sous (une légère) pression
Dimanche 21 Avril 2024
DPG Media, la VRT et Roularta dans le top 10 des employeurs à la plus grande attractivité relative en Belgique
Jeudi 25 Avril 2024
Play revoit sa direction des programmes suite au départ d'Annick Bongers
Mercredi 24 Avril 2024
MM lance le premier Marcom Padel Trophy
Lundi 22 Avril 2024
Philippe Andrianne et Thierry Desmedt (JCDecaux): "En tant que leaders, nous jouons un rôle crucial dans le développement du marché et dans l'apport d'innovation"
Dimanche 21 Avril 2024
Publicis Groupe les a tous pour LU
Jeudi 25 Avril 2024
Wavemaker casse les codes lors de l'UBA Trends Day avec un Person.AI.lity test des marketers
Jeudi 25 Avril 2024
59Rivoli s'expose dans les vestiaires du Louvre avec mortierbrigade
Mercredi 24 Avril 2024
The Crew met en valeur la vie sociale des personnes aveugles et malvoyantes pour La Ligue Braille
Mercredi 24 Avril 2024
BAM, l'EASA, la FEDMA et l'ICC Belgium se penchent sur la protection des consommateurs
Jeudi 18 Avril 2024
L'IAA ouvre un bureau Benelux à Amsterdam
Mardi 26 Mars 2024
L'UBA et l'ACC proposent un guide pour une bonne utilisation de l'IA
Mardi 26 Mars 2024
Les producteurs de films dévoilent leur outil pour améliorer les briefings
Lundi 25 Mars 2024
Technologie et Créativité au sommaire du MM Tech Club
Jeudi 25 Avril 2024
Les étudiants en communication de la VUB relancent leur Job Fair
Jeudi 11 Avril 2024
L'Effie organise un coaching en ligne pour les participants
Jeudi 11 Avril 2024
Clear Channel et Proximus à l'honneur aux Best of OOH
Lundi 8 Avril 2024
Carrefour ouvre un pop-up pour la vente d'articles de seconde main
Vendredi 19 Avril 2024
VO Group déploie My Impact Tool
Mardi 16 Avril 2024
La France enflamme le Good Report 2024
Jeudi 11 Avril 2024
Pauline Héraly (Air) : "Nos créatifs sont devenus de vrais ingénieurs de la création et de la production durable"
Samedi 30 Mars 2024
Technologie et Créativité au sommaire du MM Tech Club
Jeudi 25 Avril 2024
Ready, set, prompt, par Nicolas Bataille
Jeudi 25 Avril 2024
Associated Press analyse l'adoption de l'IA dans les salles de rédaction
Jeudi 25 Avril 2024
Playar et CityCubes mixent city marketing et réalité augmentée
Jeudi 25 Avril 2024
WE BELIEVE THAT HOW BRANDS ACT IS AS IMPORTANT AS WHAT THEY SAY. RATHER THAN ONLY BEING EXPOSED TO YOUR CAMPAIGNS, PEOPLE WANT TO INTERACT WITH YOUR BRAND. THAT’S WHY WE BELIEVE IN THE EFFICIENCY OF BRAND EXPERIENCE. AND THAT’S WHAT WE DO BEST AT SECONDFLOOR : CREATING "OFF AND AND ONLINE BRAND EXPERIENCES" FOR CLIENTS SUCH AS NESTLE, IKEA OR DELHAIZE. OUR STRATEGIC AND CREATIVE SKILLS PRODUCE INTEGRATED BRAND EXPERIENCES ACROSS THE INCREASING NUMBER OF TOUCH POINTS. ALL THIS WHILE STAYING PERFECTLY IN LINE WITH YOUR BRAND STRATEGY AND BUILDING YOUR BRAND STORYTELLING ON A DAY TO DAY BASIS.
CONVICTIONS ELEVATE BRANDS.
Specialization | Advertising Brand Activation & Promotion Digital & Social Media |
Year of creation | 2007 |
Advertiser | Brand | Activity |
AS WATSON | ICI PARIS XL | Brand Activation & Promotion |
BEPS International School | Advertising 2018 |
|
DOMITYS | Advertising 2018 |
|
Durobor | Corporate & Institutional Communication |
|
Ikea Belgium | IKEA | Brand Activation & Promotion |
IPM | Advertising |
|
JCDECAUX | VILLO ! | Advertising 2018 |
KIA BELGIUM | KIA | Advertising |
LIGUE BRAILLE - BRAILLELIGA | Advertising |
|
Nestle | PURE LIFE | Advertising |
Nestle | DOLCE GUSTO | Brand Activation & Promotion |
NESTLE PURINA PETCARE | FELIX PETFOODS | Brand Activation & Promotion 2018 |
NESTLE WATERS BENELUX | PERRIER | Advertising |
TROC.com | ||
UNILEVER BELGIUM FOODS & HPC | BECEL | Advertising |
General Manager
Director
Concept Provider
Head of Strategy
Concept Provider
Event Producer
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IKEA
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Jeudi 12 Mars 2020
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Mercredi 16 Janvier 2019
Mercredi 9 Janvier 2019
TéléSAT
Ligue Braille - Brailleliga
IKEA
DESCRIPTION
How to communicate the IKEA food offer in an innovative way, different from the stores and the catalog?
DÉFIS
The challenge was to show-case the food offer ‘all under one roof’: storing, cooking&preparing, serving&eating. The brief insisted on creating visibility for IKEA in a different way and making the brand IKEA a more desirable brand by engaging non-customers emotionally.
SOLUTIONS
Gäst: a global and aspirational IKEA food universe.
Gäst is an apartment furnished and decorated with IKEA products only. A trendy venue where 16 selected guests were invited with their friends to experience a unique and authentic moments around food and… having fun!
For the first time consumers were able to actively and freely live a IKEA universe.
The event was communicated through social media and PR campaign with no obvious brand presence.
IMPACT
The results were overall beyond all expectations.
The free off and online print coverage was huge including the major Belgian lifestyle magazines and newspaper (Knack, Le Vif Week-end, Victoire, Feeling Wonen, lesoir.be, hln.be, standaard.be). 112 articles were published.
The Net net value is estimated at 114.735 € (print + online + instagram + twitter) with a total reach of 37.318.017.
The social media played a major role creating additional earned media: the teasing video generated 750.000 views, 3.000 likes and 150 comments and GÄST was mentioned more then 5.800 times on Facebook and on Instagram.
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